پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

واریزی جدید دولت / ۶۰۰ هزار تومان به حساب این خانوارها واریز می‌شود

27 آذر 1402
 واریزی جدید دولت / ۶۰۰ هزار تومان به حساب این خانوارها واریز می‌شود

دولت برای برخورداری کودکان از تغذیه سالم، به تازگی طرحی در قالب امنیت غذایی روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی کرده است تا بر این اساس کودکان ۶ تا ۵۹ ماهی که دچار مشکلات تغذیه‌ای هستند شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا،تاکنون ۱۲۵ هزار کودک با دهک درآمدی یک تا هفت شناسایی و براساس دهک درآمدی خانوارشان مشمول دریافت اعتبار یک میلیون تا ۶۰۰ هزارتومانی شده‌اند؛ حمایتی که بعد از گذشت کمتر از یک ماه، تاکنون ۵۰ هزار خانوار از آن استفاده کرده‌اند.

 علیرضا عسگریان  با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی یکی از بهترین طرح‌هایی است که به صورت اعتباری به‌روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی شده است، بیان کرد: در این طرح ارتباط تنگاتنگ و عمیقی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت ایجاد شده تا دیگر کودکی نیازمند تغذیه مضاعف نباشد. این کار از طریق ساختار فعال وزارت بهداشت از قبیل درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت انجام شده است.

وی افزود: بعد از تولد نوزادان، این مراکز به سرپرستان خانوار کارت سلامت کودک که دارای نمودار سلامتی است ارائه می‌دهد. در این کارت، شاخص‌های مختلفی از جمله اندازه دور سر، وزن و قد کودک در نظر گرفته می‌شود و اگر کودکی استانداردهای لازم را نداشته باشد، مختصات سلامتی او زیر خط سلامت قرار می‌گیرد و نیازمند توجه ویژه خواهد بود. بخشی از توجه شامل مشاوره سلامتی و بخشی شامل تغذیه است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قاعدتاً برخی خانواده‌ها توان تامین امنیت غذایی کودکشان که نیازمند امنیت غذایی است را ندارند، اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار کودک دچار مشکل امنیت غذایی در سطح کشور شناسایی شده‌اند.

به گفته عسگریان، در این راستا ۱۴۰ هزار کودک به وزارت رفاه اعلام شده و وزارت رفاه نشانی سرپرست خانوار این کودکان را پیدا کرده است. از این ۱۴۰ هزار نفر، ۱۵ هزار نفر در دهک درآمدی بالای هفت قرار داشته‌اند که به آنها مشاوره داده شده است. اما ۱۲۵ هزار نفر از این کودکان در دهک یک تا هفت درآمدی قرار هستند که در این راستا از این کودکان حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دارای مشکل تغذیه تامین کرده است، تصریح کرد: به ازای هر کودک شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نیازمند تغذیه مضاعف باشد، مبلغی برای خرید از اقلام سبد غذایی تعریف شده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، به طوریکه برای کودکان دهک درآمدی یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای کودکان با دهک درآمدی ۶ و هفت، ۶۰۰ هزارتومان واریز می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۱ قلم کالای سبد غذایی کالابرگ افزود: طرح کالابرگ فقط شامل ۱۱ قلم بوده است، اما در این طرح، خانوار مشمول می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم کالابرگی، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه نیز خرید کنند. اقلام سبد دارای پروتئین و ویتامین و... است و قدرت تبدیل شدن به پوره را نیز دارد. مشمولان این طرح تنها در شرایطی می‌توانند از اعتبارشان استفاده کنند که از میان ۱۶ قلم کالای غذایی خرید کنند.

عسگریان تاکید کرد: در این طرح افراد باید از این اقلام خریداری کنند و نمی‌توانند خطایی انجام دهند، چراکه هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کارت سلامتی کودک را بررسی می‌کند. اگر نمودار سلامتی کودک بهبود پیدا کرده باشد این کمک ادامه پیدا می‌کند در غیر این صورت این کمک قطع شده و مشاوره به خانواده ارائه می‌شود و با تایید وزارت بهداشت، مجددا واریز انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مستقل از طرح کمیته امداد که برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و کودکان دچار مشکل تغذیه اجرا می‌شود، است؟ اینطور پاسخ داد: این طرح به صورت مستقل است. طرح امنیت غذایی حمایت مستقیم دولت با هماهنگی و کار میدانی کمیته امداد و مشارکت وزارت بهداشت است. کمیته امداد تعداد زیادی مددجو دارد که ذیل آن فعالیت‌های مختلفی عرضه می‌کند.

براساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۵۰ هزار خانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده‌اند.

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها