جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سواری جدید بازار خودروی ایران از ژاپن می آید + قیمت و تصاویر

27 آذر 1402
سواری جدید بازار خودروی ایران از ژاپن می آید + قیمت و تصاویر

قیمت سوزوکی سیاز در امارات متحده عربی، از حدود ۵۲ هزار درهم آغاز می‌شود؛ بنابراین رقم تقریبی بهای این خودرو بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش بانک اول البته بایستی به این رقم عوارض واردات، مالیات و سایر پرداخت‌های قانونی را اضافه کنیم تا قیمت سدان کوچک سوزوکی به ۱.۵ میلیارد تومان برسد.

سوزوکی سیاز محصول وارداتی شرکت راساموتور خاورمیانه است که اکنون در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شده است.

اخبار نگران‌کننده پیرامون واردات خودرو هر روز بیشتر از گذشته به گوش می‌رسند، بنابراین بهتر است تا در این مدت کوتاه به معدود خودروهای وارداتی از برندهای چینی و غیرچینی توجه کنیم.

راسا موتور خاورمیانه در این میان قصد دارد عملکردی متفاوت از خود به نمایش بگذارد. این شرکت در کنار گک GS۳، سوزوکی سیاز را نیز وارد سامانه خودروهای وارداتی کرده است. این خودرو یک سدان اقتصادی محسوب می‌شود و در صورت قیمت‌گذاری صحیح شانس بالایی برای موفقیت در بازار ایران دارد.

قیمت

قیمت سوزوکی سیاز در امارات متحده عربی، از حدود ۵۲ هزار درهم آغاز می‌شود؛ بنابراین رقم تقریبی بهای این خودرو بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته بایستی به این رقم عوارض واردات، مالیات و سایر پرداخت‌های قانونی را اضافه کنیم تا قیمت سدان کوچک سوزوکی به ۱.۵ میلیارد تومان برسد.

سوزوکی سیاز، تویوتا برای هندی‌ها!

اگر کلمه سوزوکی سیاز را در گوگل جستجو کنید، تصاویر این خودرو را با دو ظاهر متفاوت خواهید دید. این خودرو در واقع دو نسخه دارد. نسخه اولیه سوزوکی سیاز با جلوپنجره کرومی و ظاهری ساده‌تر در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹ به تولید رسید. نسخه جدیدتر این خودرو که راساموتور قصد واردات آن به بازار ایران را دارد، از سال ۲۰۱۸ تاکنون به تولید می‌رسد. این خودرو به جلوپنجره مشبک و چراغ‌هایی با طراحی جدید مجهز است.

نکته جالب در خصوص سوزوکی سیاز، تولید آن تحت برند تویوتا در هند است. این خودرو با نام تویوتا بلتا در هند عرضه می‌شود. به طور کلی نیز سوزوکی سیاز محصولی برای بازارهای در حال توسعه است و در سایت‌های تولیدی خارج ژاپن به تولید می‌رسد. این خودرو در هند، چین، میانمار، الجزایر و تایلند مونتاژ می‌شود.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز یک سدان کامپکت محسوب می‌شود، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای را از آن داشته باشید. زیر کاپوت این خودرو موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. به نظر می‌رسد این پیشرانه برای مصرف معمولی در کنار وزن ۱۰۶۵ کیلوگرمی خودرو کافی است.

وضاع در بخش گیربکس نیز چندان جذاب نیست. جعبه دنده چهارسرعته وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد که انتخابی کاملا اقتصادی و البته قدیمی محسوب می‌شود. البته این گیربکس به قابلیت اووردرایو مجهز شده است تا رانندگی در جاده‌های برون‌شهری برای راننده به دردسر تبدیل نشود.

شتاب صفر تا صد سوزوکی سیاز با این مشخصات فنی، ۱۴ ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت اقتصادی برگ برنده این خودرو است. سدان کوچک سوزوکی در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش، شش لیتر بنزین می‌سوزاند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۶۵ کیلومتربرساعت خواهد بود.

امکانات و تجهیزات

همانند بخش مشخصات فنی، در بخش امکانات نیز سوزوکی سیاز عملکردی قابل قبول در حد استانداردهای کلاس خودش را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در تست تصادف موسسه انکپ آسیا شرکت کرده که حاصل آن چهار ستاره ایمنی برای این خودرو بوده است. دو کیسه هوا به همراه سیستم‌های ABS، EBD، ESP و HHC (کنترل حرکت در سربالایی) امکانات ایمنی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

تجهیزات رفاهی سیاز نیز شامل این موارد هستند: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای ردیف عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کامپیوتر سفری، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، سنسور پارک عقب، مه‌شکن جلو و عقب و تریم چرمی کابین.

در این محدوده قیمتی، سوزوکی سیاز نمی‌تواند با سدان‌های قدرتمند و مجهز چینی همچون آریزو ۶ پرو یا کی ام سی J۷ رقابت کند. رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران، هیوندای اکسنت کرمان موتور است. این خودرو هم‌اکنون با قیمت یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان توسط این شرکت به فروش می‌رسد. در صورتی که سوزوکی سیاز قیمتی کمتر از هیوندای اکسنت داشته باشد، می‌توان به موفقیت نسبی آن در بازار امیدوار بود. کیا پگاس کوشا خودرو را نیز می‌توان دیگر رقیب سدان سوزوکی دانست که البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها