ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین شد؟

27 آذر 1402
منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین شد؟

بررسی اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ازمحل یک‌درصد اضافه‌شده به نرخ پایه مالیات ارزش افزوده تأمین خواهد شد.

به گزارش بانک اول  به نقل از تسنیم، در اصلاحیه لایحه بودجه منابع اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شده و مقرر شده است ۵۰ همت از منابع درآمدی از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.

بر این اساس بررسی اصلاحیه لایحه بودجه نشان می‌دهد منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از افزایش یک‌درصدی به نرخ پایه مالیات ارزش افزوده تأمین خواهد شد. افزایش یک‌درصدی نرخ پایه مالیات ارزش افزوده ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید ایجاد کرده بود.

نکته جالب توجه اینکه در نسخه اولیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ منابع ناشی از افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده که به‌طور حتم تبعاتی مثل تورم کالایی در پی خواهد داشت قرار بود در اعتبارات عمرانی هزینه شود، حالا این سؤال مطرح می‌شود که در اعتبارات عمرانی چه تغییری اعمال می‌شود. لازم به ذکر است در نسخه اولیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ جزئیات مصارف بودجه اعلام نشده بود.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ سهم اعتبارات عمرانی به مصارف عمومی تنها ۱۸ درصد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

فوری؛ منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین شد؟

اخبار مرتبط
موسوی همچنین با تشریح رویکرد سازمان تأمین‌ اجتماعی ،که ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است افزود: برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده است.
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هر سال با مصوبه هیات وزیران تعیین می شود و مبنای این مصوبه، پیشنهادی است که سازمان تامین اجتماعی به دولت ارائه می دهد.
مبلغ دقیق حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولتی مشخص شد.
افزایش حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۱۴۰۳ به شرح جدول فوق خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها