پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

مرحله اول آماده‌سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده

27 آذر 1402
مرحله اول آماده‌سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده

آن‌طور که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده مرحله اول پروژه‌های آماده‌سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از آن طرح‌های روسازی انجام می‌شود.

به گزار ش بانک اول طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده و ۵۱ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین شده است. تکمیل به‌موقع واحدها نیازمند تامین آورده توسط متقاضیان است که با واریز وجه از سوی متقاضیان به صورت مرحله‌ای نیز تسهیلات بانکی تزریق می‌شود.

با الحاق پروژه اقدام ملی دولت دوازدهم به طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم این پروژه‌ها نیز در حال ساخت است. احداث این واحدها با متری ۲ تا ۳ میلیون تومان آغاز شده بود که به گفته‌ دستیار وزیر راه و شهرسازی با پیشرفت میانگین ۱۲ درصد به دولت سیزدهم رسید.

آخرین برآورد از قیمت هر متر مسکن ملی

مهر ماه امسال غلامرضا صالحی ـ رئیس بنیاد مسکن - اعلام کرد که هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به ۹ تا ۱۲ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

حدود ۴.۵ میلیون خانواده ایرانی تاکنون برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثمن ثبت نام کردند. ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - گفته است: بررسی‌ها نشان می‌دهد این تعداد متقاضی متاهل و فاقد مسکن از شرایط لازم طرح برخوردارند ضروری است با یک کار جهادی عقب ماندگی‌های این حوزه جبران شود.

مالکی با اشاره به اینکه با ادامه این روند تا اوایل سال آینده مرحله اول پروژه‌های آماده‌سازی در تمامی استان‌های کشور تکمیل می‌شود، افزود: پس از این مرحله باید روسازی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را به انجام برسانیم./ایسنا

اخبار مرتبط
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.
در حالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها