جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

طلا 4 دلار گران شد

27 آذر 1402
طلا 4 دلار گران شد

به گزارش بانک اول  به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات نخستین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته به علت کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.

 سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا در اواخر این هفته هستند تا شفافیت بیشتری در باره تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره بیابند.

هر اونس طلا (31.132گرم) در بازارهای جهانی با 4 دلار و 16 سنت افزیش 2023.78 دلار فروخته شد.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار طلا در این رابطه گفت، پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در هفته گذشته سوددهی اوراق قرضه در سراشیبی قرار گرفته و این باعث می‌شود، قیمت طلا افزایش یابد.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را هفته گذشته ثابت نگه داشت و سیگنال داد، سیاست پولی طی 2 سال گذشته اغاز شده به پایان خود نزدیک شده است.

با این حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، گفت که «در حال حاضر واقعا در مورد کاهش نرخ بهره صحبت نمی‌کنیم» و گمانه زنی در مورد آن هنوز زود است.

اما بازار 70 درصد احتمال می‌دهد که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد.

تاجران در انتظار انتشار آمار اقتصادی آمریکا از جمله شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه نوامبر در این هفته هستند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این شاخص ماه گذشته میلادی 0.2 درصد افزایش یافته و تورم سالانه از نیمه 2021 به کمترین رقم برابر با 3.4 درصد رسیده است.

واترر افزود: «آمارهای اقتصادی ملایم‌تر آمریکا در این هفته از این موضوع حمایت می‌کند که فدرال رزرو می‌تواند سال آینده موضع محکم‌تری در مورد کاهش نرخ بهره بگیرد. بنابراین، سوددهی دلار و اوراق قرضه را پایین‌تر می‌آید و قیمت طلا بالا می‌رود.»/فارس

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها