پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

ضرر ۲۸۰ میلیون تومانی خریداران خودرو وارداتی

28 آذر 1402
ضرر ۲۸۰ میلیون تومانی خریداران خودرو وارداتی

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که جزو اولین مدل‌های وارداتی است، در بازار آزاد خودرو به یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون رسیده. اوایل مهرماه که چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ یک مدل وارداتی تازه‌وارد به‌حساب می‌آمد، به‌طور متوسط یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون آگهی می‌شد و حالا فروشنده‌های آن ظرف سه ماه حدود ۲۸۰ میلیون از پیشنهاد اولیه‌شان پایین آمدند. قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ در همین مدت ۲۵۰ میلیون ریخته و کیا سلتوس که جدید‌ترین محصول وارداتی است، ظرف یک ماه حداقل ۲۰۰ میلیون ارزان شده.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲؛ ۲۵۰ میلیون کاهش

به گزارش بانک اول قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ در بازار آزاد به یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. محصولی که اوایل مهرماه کنار چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ به‌عنوان اولین مدل‌های وارداتی راهی بازار شدند و آن موقع به‌طور متوسط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شد.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ در بازار آزاد به‌این ترتیب ظرف تقریبا سه ماه ۱۵ درصد آب رفته است و حالا نسبت به نرخ مصوب فقط ۷۶ میلیون تومان بیشتر است. چون چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان از نمایندگی سایپا به خریداران اولیه تحویل داده شده است.

چانگان CS۳۵ پلاس بعد وقفه سه ساله از زمان توقف تولید چانگان‌های نسل قبلی به کشور آمده و اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بازار چین معرفی شده است.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ از یک موتور توربوشارژ ۱.۴ لیتر استفاده می‌کند که حداکثر قدرت و گشتاور خروجی آن به‌ترتیب ۱۶۰ اسب‌بخار و ۲۶۰ نیو تن‌متر است و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳؛ ۲۸۰ میلیون کاهش

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ در بازار آزاد الان که به آخرین روز‌های آذر نزدیک می‌شویم، به یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ درحالی کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ در بازار آزاد ارزش دارد که اگر اوایل مهرماه و همزمان با ورود اولین نسخه‌های آن به بازار آزاد سراغش می‌رفتید، باید به‌طور متوسط یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان هزینه می‌کردید.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ در این مدت نهایتا تا مرز یک میلیارد و ۸۰۰ بالا رفته، اما الان درمقایسه با اوایل مهرماه شاهد ریزش ۲۸۰ میلیونی است.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ به‌این ترتیب در این مدت ۱۶ درصد کاهش داشته و حالا درمقایسه با نرخ مصوب نمایندگی، ۱۷۶ میلیون تومان کمتر است.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ در نمایندگی سایپا یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون یعنی تقریبا ۱۳۰ میلیون بیشتر از چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ فروخته شده است. مدلی که از نظر فنی تفاوتی با چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ ندارد، اما اساسا به آپشن‌های بیشتری مجهز شده است.

اضافه شدن سقف شیشه‌ای یا همان پانوراما، دوربین جانبی، ایربگ‌های جانبی و سیستم تهویه اتومات، جزو مهمترین تفاوت‌های چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ در مقایسه با تیپ ۲ است که همین آپشن‌ها حدود ۱۳۰ میلیون آب می‌خورد.

کیا سلتوس؛ ۲۰۰ میلیون کاهش

کیا سلتوس جدید‌ترین خودرو وارداتی در بازار آزاد است. بعد از اولین عرضه کیا سلتوس در سامانه فروش خودرو‌های وارداتی، اواخر آبان اولین نسخه از کیا سلتوس ۲۰۲۳ به متقاضیان این خودرو تحویل داده شد و آن‌ها برای خودرویی که دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون هزینه کرده بودند، حداقل چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون قیمت گذاشتند.

قیمت کیا سلتوس البته توسط یکسری از خریداران تا مرز شش میلیارد هم بالا رفت، اما الان می‌شود همین محصول را با قیمت سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون خرید.

کیا سلتوس به این ترتیب در بازار آزاد ظرف یک ماه حداقل ۲۰۰ میلیون ارزان شده و با ادامه این روند می‌توانیم منتظر ریزش قیمت سایر محصولات وارداتی هم باشیم.

کیا سلتوس که محصول وارداتی کوشا خودرو است، به موتور ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی مجهز شده. حداکثر گشتاور خروجی ۱۵۱ نیو‌تن‌متر و حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب‌بخار جزو مهمترین مشخصات فنی آن به حساب می‌آید که توسط گیربکس شش سرعته اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌شود. راننده کیا سلتوس می‌تواند نهایتا با سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و مصرف سوخت ترکیبی خودرو، ۶.۹ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

اخبار مرتبط
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.
شرکت خودروسازی سایپا شرایط فروش ویژه‌ای را برای نوروز 1403 تدارک دیده است. در شرایط فروش سایپا ویژه نوروز 1403، سه خودرو عرضه شده‌اند. این خودروها شامل طلس G، کوییک GX-L و ساینا S هستند. هر سه خودرو با قیمت قطعی و موعد تحویل 90 روزه به مشتریان عرضه شده‌اند. البته احتمال افزایش قیمت خودروها در سال جدید وجود دارد، چرا که پرداخت‌های قانونی موردنیاز هر خودرو در آستانه سال جدید افزایش می‌یابد.
طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود دارد. دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها