جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۲۸ آذر / افزایش قیمت تارا، پژو پارس و رانا رکورد زد

28 آذر 1402
وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۲۸ آذر / افزایش قیمت تارا، پژو پارس و رانا رکورد زد

به گزارش بانک اول قیمت خودرو امروز افزایشی شد. بر اساس رصد بازار خودرو موج افزایش قیمت اکثر خودروها پس از تعطیلات آغاز شده است. قیمت محصولات ایران خودرو امروز صعودی شده است و پژو ۲۰۷، رانا، دنا و پژو پارس در صدر لیست افزایش قیمت‌ها قرار دارند. قیمت محصولات سایپا نیز با نوسان به‌روز شده است. بررسی نمودار محصولات پرفروش این خودروساز داخلی نشان می‌دهد که قیمت کوییک و پراید نسبت به روز گذشته کاهشی شده است.

در ادامه پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده و جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۲۷آذر) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۴۸۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون بالا رفته است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۱۲ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۳ میلیون ارزان شده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته  ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. این خودرو تقریبا طی چهار ماه گذشته ۱۶۳ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۷۸۰میلیون تومان است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این مدل طی چهار ماه گذشته ۱۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک مدل V۲ سال ۱۴۰۱، ۷۵۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر مدل V۲ سال ۱۴۰۲ هم ۷۷۵ تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است. قیمت تارا اتوماتیک V۴ LX نیز به ۹۱۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت تارا دنده ای V۱ سال ۱۴۰۲ هم به ۶۷۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۱۴۳ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۵ میلیونی طی یک روز است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۱۹میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته یک میلیون ارزان شده است و طی پنج ماه گذشته ۲۰۵میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۰۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۲ میلیون گران شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۷۵ میلیونی شده است که طی روز گذشته ۳ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۵۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۶۵ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ مالتی مدیا نیز ۵۹۵ میلیون تومان است شده است که ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۵ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس  XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۵میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۳ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو۶۶۰ میلیون تومان شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است. قیمت هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به یک میلیاردو۲۰۰میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۳۹۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۳۵ میلیون تومان است و نسبت به روز گذشته ثابت است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۵۴ میلیون تومان به روزرسانی شد که طی روز گذشته یک میلیون ارزان شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و ۳۲۸ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته یک میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز۳۳۵میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۱ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته یک میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز به ۳۵۶ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۳۷ میلیون تومان شده است که یک میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۴۷ میلیون است که یک میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۴۳ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به۵۸۲ میلیون تومان رسیده است که ۲ میلیون گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که ثابت مانده است.

قیمت شاهین GL دنده ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۵۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

عدم تحقق وعده خودروهای وارداتی نو و کارکرده و همچنین شایعه افزایش قیمت کارخانه خودروها این روزها بازار خودرو را صعودی کرده است. دبیر انجمن خودروسازان در مورد افزایش قیمت کارخانه خودرو گفته است: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ اما حاضر به انجام این امر نشد.  در ۸ ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تولید مواجه بودیم اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است. برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودرو ساز تا پایان سال به شرط تامین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز از پابرجا بودن تصمیم دولت برای تامین ارز واردات خودرو گفته است. طبق گفته او مسیر دولت تغییر نکرده است و سخنان مطرح‌شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود. سخنان او در واکنش به اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر به‌صرفه نبودن واردات خودرو بود.

داوود منظور گفته بود: «فرض می‌کنیم که سال آینده ۲ تا ۳میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. اما می‌دانیم به‌صلاح کشور نیست که منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم، در حالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵میلیون دستگاه خودرو را داریم.»

حالا باید منتظر ماند و دید با اخبارضدونقیض این روزها، میسر کلی قیمت خودرو در روزهای آینده نزولی خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها