پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

عیدی دولت به بازنشستگان

28 آذر 1402
عیدی دولت به بازنشستگان

به گزارش بانک اول  متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و ارائه جداولی از مصارف بودجه از جمله مهمترین اصلاحات انجام شده است.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود. رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: ما تاکید کردیم که مسئله هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها که بازنشستگان و بقیه اصناف و اقشار هم جز آن‌ها هستند هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه‌های مالی مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است.

وی ادامه داد: اما اصرار نمایندگان و مجلس محترم این بود که این حتماً در لایحه به صورت صریح ذکر شود. ما این را عمل کردیم و در لایحه این را اضافه کردیم.

ارائه جداولی از مصارف بودجه

یکی دیگر از اصلاحات انجام شده در لایحه بودجه سال آینده، ارائه جداولی از مصارف بودجه است. رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: یکی از انتظارات نمایندگان این بود که ما هر چند که مصارف را در این قسمت نمی‌دهیم، اما فروض مربوط به مصارف را هم ارائه کنیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً در اینجا یک جدولی اضافه کردیم که مبنای تبیین بخش دوم بودجه است برای استحضار نمایندگان تنظیم کردیم.

این جدول شامل موارد زیر است:

متوسط رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان
متوسط رشد سایر هزینه‌های جاری
رشد عائله‌مندی
رشد حق اولاد
رشد هزینه‌های مالی اوراق مالی منتشره در سال‌های قبل
رشد ردیف‌های درآمد هزینه‌ای
رشد اعتبارات تملک دارایی سرمایه در استان‌ها
نتیجه‌گیری

با انجام این اصلاحات، انتظار می‌رود که لایحه بودجه سال آینده با موافقت نمایندگان مجلس مواجه شود و دولت بتواند بودجه سال آینده را بر اساس آن اجرا کند.

اخبار مرتبط
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها