شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

مهلت ۲ روزه مودیان مالیاتی برای اتصال به سامانه مودیان

28 آذر 1402
 مهلت ۲ روزه مودیان مالیاتی برای اتصال به سامانه مودیان

رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه ۱۴۰۲ تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند.

به گزارش بانک اول مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه ۱۴۰۲ تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند، گفت: تعداد ۵ هزار مؤدی اشخاص حقیقی به صورت داوطلبانه و بدون اینکه سازمان فراخوان کرده باشد به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند.

موحدی بکنظر افزود: از میان حدود ۷۰ هزار شرکت دولتی و غیردولتی، شرکت‌های بورسی و فرابورسی و سایر اشخاص حقوقی که به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند حدود ۵۹ هزار و ۲۵۰ شرکت به طور مستقیم به این سامانه صورتحساب الکترونیکی ارسال می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارسال صورتحساب الکترونیکی از جانب شرکت‌های دولتی مشمول قانون اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ شرکت دولتی به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند و حدود ۲۰۰ شرکت دولتی نیز موظف‌اند از اول دی‌ماه به این سامانه متصل شوند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی به دریافت بیش از یک میلیارد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان پرداخت و افزود: با توجه به مکانیزم‌های اعتبارسنجی و الگوهای استاندارد صورتحساب‌ها تاکنون حدود ۵۲۰ میلیون صورتحساب مورد قبول در سامانه مؤدیان بارگذاری شده است.

 

وی با اشاره به ضمانت اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: طبق ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مؤدیانی که به سامانه امور مالیاتی متصل نشده و صورتحساب‌های الکترونیک را ارسال نکرده باشند به اندازه ۱۰ درصد کل فروش خارج از سامانه، جریمه می‌شوند./مهر

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها