شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

اولین علامت این بیماری بی‌علامتی است

29 آذر 1402
اولین علامت این بیماری بی‌علامتی است

  منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در رادیو سلامت با بیان اینکه این بیماری ارثی است و اولین علامت آن، بی‌علامتی است، افزود: بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به یک بیماری کشنده تبدیل کند.

به گزارش بانک اول یک متخصص قلب و عروق گفت: فشار خون کشنده علائمی مثل سردرد پس سر، دوبینی، مگس پران، تنگی نفس، تهوع و سرگیجه ایجاد می‌کند.

 منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در رادیو سلامت با بیان اینکه فشار خون یک ارثی است و اولین علامت آن، بی‌علامتی است، افزود: بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشار خون کشنده تبدیل کند.

او  با بیان اینکه افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدارشدن و یک بار عصر، فشار خون نباید به صورت وسواس گونه اندازه‌گیری شود.

قارونی با تأکید بر اینکه ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، گفت: اما این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشارخون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد کنترل فشار خون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیماری با توجه به شرایط و سن خودش دارو را دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق در پایان درباره‌ی افرادی که همیشه فشارخونشان پایین است اظهارکرد: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قند خون در افراد مبتلا به دیابت به فرد که هوشیار است ماده قندی بدهید.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها