چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

شایعه عجیب برای قیمت طلا / طلا بخریم یا بفروشیم؟

29 آذر 1402
شایعه عجیب برای قیمت طلا / طلا بخریم یا بفروشیم؟

قیمت سکه امامی در روز سه شنبه نسبت به دوشنبه نوسان خاصی را ثبت نکرد و با ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه‌بازان معتقدند که فلز گران‌بهای داخلی به لبه پرتگاه رسیده و درصورتی‌که شیب نزولی دلار بیشتر شود احتمال سقوط سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد. قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمده بود.

به گزارش  بانک اول  تکنیکالیست‌ها معتقدند سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی که مرز ۲۹ میلیون تومان را از دست دهد، احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل است.

البته ذکر این نکته ضروری است که کاهش سکه تا سطح یاده شده مستلزم خبرهای قوی از نظر سیاسی است. با این حال اگر طلا و دلار امروز مسیر رشد را دنبال کنند این اتفاق می‌تواند روند کاهشی سکه را تا حدودی تعدیل کند.

قیمت طلای جهانی در معاملات دیروز ترمز برید و تا ۲۰۴۶ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این نگارش با ۲۰۴۰ دلار معامله شد که تقریباً ۱۴ دلار افزایش را تجربه کرده است.

برخی از معامله‌گران می‌گفتند که سال ۲۰۲۴ سال طلا و اونس است و بهترین سرمایه‌گذاری در سال آینده طلا خواهد بود. اما یک شایعه در بازار دست‌به‌دست می‌شد؛ خبری که در رابطه با ثبت تمامی معاملات طلا در سامانه تجارت بود. در این شایعه گفته می‌شد تمامی خریداران طلا از خانگی گرفته تا خرده فروش‌ها موظف هستند آن را در سامانه تجارت ثبت کنند و در زمان فروش باید ۲۵ درصد از سود (تفاوت قیمت خرید و فروش) را مالیات دهند.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها