جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خبر فوری مجلس برای فرهنگیان؛ حقوق معلمان افزایش یافت

29 آذر 1402
خبر فوری مجلس برای فرهنگیان؛ حقوق معلمان افزایش یافت

به گزارش بانک اول  علیرضا منادی سفیدان عنوان کرد: در آستانه شب یلدا با پیگیری‌های صورت گرفته از صندوق بازنشستگی کشوری و همراهی صندوق بازنشستگی کشوری، معوقات بازنشستگان برای سه ماه پرداخت شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس احکام رتبه‌ بندی معلمان برای بازنشستگان نیز صادر و اجرای این قانون کامل شد. بنابراین حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به طور متوسط به حقوق هر معلم افزوده می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: سایر معوقات معلمان بازنشسته نیز در ۴ قسط طی ماه‌های آتی تا پایان سال پرداخت می‌شود. معلمانی که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشته شده و مشمول رتبه بندی می‌شوند، این دریافتی‌ها را خواهند داشت‌.

جزئیات آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

همچنین بنا بر اظهارات رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان پیشنهاد شده، معلمان علاوه بر ارزیابی هر چهار سال یک بار برای ارتقای رتبه، همانند اساتید دانشگاه و برای کسب «پایه علمی» هر سال ارزیابی شوند و بر اساس عملکرد سالیانه خود «پایه علمی» کسب کنند.

علی محبی درباره ۱۰ چرخش اصلاحی آیین نامه جدید رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در حال حاضر آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان در فرآیند بررسی و تصویب قرار دارد و ممکن است تغییراتی کند از این رو نمی‌توان جزئیات آن را بیان کرد اما به طور کلی این آیین نامه نسبت به آیین نامه قبلی تغییرات اساسی تحت عنوان «چرخش‌های اصلاحی» دارد.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها