جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دستکاری پلاک خودرو و موتور چقدر حبس دارد؟

30 آذر 1402
 دستکاری پلاک خودرو و موتور چقدر حبس دارد؟

قاضی می‌تواند برای فردی که پلاک خودرو یا موتورش را دستکاری می‌کند از ۶ ماه تا یک سال حبس در نظر بگیرد.

به گزارش بانک اول،مخدوشی پلاک‌های موتورسیکلت و خودرو از جمله تخلفاتی است که جز قانونگذار و مجری قانون مردم هم صراحتاً به آن اعتراض دارند چراکه باعث متضرر شدن آنها می‌شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پیامک جریمه رانندگی برایتان ارسال شده در حالی که خودرو یا موتورسیکلت شما در پارکینگ است و آن روز هیچ ترددی انجام نداده‌اید، اما وقتی به اداره اجرائیات پلیس راهور مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که فردی پلاکش را مخدوش و دستکاری کرده و دوربین‌ها خطا کرده و شماره پلاک شما را به اشتباه جریمه کرده‌اند!

جدا از بحث جریمه‌های اشتباهی و خسارت‌های مالی و حتی سرقت با وسایل نقلیه‌ای که پلاک آنها مشخص نیست، امکان دارد این وسایل نقلیه مرتکب تصادف فوتی شوند و با توجه به اینکه پلاکشان خوانا نیست به راحتی بتوانند از صحنه تصادف فرار کنند!

برخورد با خودرو و به‌ویژه موتورسیکلت‌هایی که پلاک مخدوش دارند از مطالباتی بوده است که مردم بارها از پلیس داشته‌اند و پلیس هم طرح‌های مختلفی در این باره اجرا کرده است اما گویا نیاز است تا طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش به صورت جدی‌تر برگزار شود.

برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی، نباید پلاک موتور یا خودرو توسط افراد دستکاری شوند؛ در صورت دستکاری یا مخدوش وسایل نقلیه، فرد متهم از شش ماه تا یک سال به حبس محکوم می‌شود.

همچنین هنگام ترخیص وسیله نقلیه فرد بنا به تشخیص قاضی باید هم خلافی خودروی خود و هم خلافی خودرویی که پلاک آن را جعل کرده است را با هم پرداخت کند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها