چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن / مبلغ وام در تهران وشهرستان ها

30 آذر 1402
جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن / مبلغ وام در تهران وشهرستان ها

سخنگوی دولت گفت: وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها افزایش یافت.

به گزارش بانک اول علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

 وی اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آمارهای رشد اقتصادی ارائه کردند که نشان از رشد اقتصادی در بخش های انرژی، نفت، و ساختمان بود. رشد ساختمان در سه ماهه اول به ۳ درصد رسیده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی هم گزارشی از توافقات با شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سود وام نوسازی مسکن روستایی به ۵ درصد کاهش یافت و توافقاتی برای پلکانی شدن اقساط وام انجام شده است.

وی گفت: برای حمایت از اجاره بهای مسکن هم، وام ودیعه مسکن دو برابر شد، در تهران وامن ودیعه مسکن از ۱۰۰میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت در سایر مراکز استان ها هم بیش از دو برابر شد. برای اولین بار وام ودیعه مسکن به روستاییان به میزان ۴۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی دولت افزود: با گذشت کمتر از ۲ ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا محور در قابل ۳۰ قرار داد، مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان قرار داد با بخش های خصوصی و عمومی برای توسعه دریا محور منعقد شده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر رئیس بانک مرکزی از آمارهای شاخص رشد اقتصادی در فصل دوم سال تابستان گفت: این آمارها نشان از رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمان دارد که رشد ۶ ماهه اول به حدود سه درصد رسید.

بهادری جهرمی سپس به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره توافق با شورای پول و اعتبار در جهت حمایت از طرح ملی نهضت مسکن و سرعت بخشی آن گریزی زد و گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار وام بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. همچنین قرار است برای حمایت از حوزه اجاره بهای مسکن باز پرداخت اقساط هم در ماه های اولیه به صورت پلکانی اعمال تا بازپرداخت‌ها سهل‌تر شود.

وی درباره افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن گفت: در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافت. همچنین برای نخستین بار وام ودیعه روستاها سقف ۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت افزود: با استناد به گزارش وزیر راه و شهرسازی پس از گذشت کمتر از دو ماه از ابلاغ سیاست کلی دریا از سوی مقام معظم رهبری حدود ۳۰ قرارداد با مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان با بخش‌های خصوصی و عمومی در جهت توسعه دریا محور در قالب قرارداد یا تفاهم نامه منعقد شد که در حوزه در بنادر و ساخت شناورهای دریار و سایر تجهیزات در اقتصاد دریاست.

بهادری جهرمی اعلام کرد: دولت با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای امضای موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری بین ایران و کشورهای امارات و کنیا در راستای توسعه حوزه راه های تجاری یا حمل نقل بین المللی موافقت کرد که این از حوزه های مورد اولویت دولت بوده تا از ظرفیت های جغرافیای کشور بهتر استفاده کنیم.

وی درباره پیشنهاد وزارت دادگستری گفت: دولت با لوایح قضایی به منظور ایجاد موافقتنامه قضایی بین ایران و ونزوئلا و نیز با سه کشور دیگر موافقت کرد تا به مجلس ارسال شود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها