جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

وعده جدید معاون وزیر راه / خانه های این افراد تا پایان سال تحویل داده می شود

30 آذر 1402
وعده جدید معاون وزیر راه / خانه های این افراد تا پایان سال تحویل داده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به اتمام می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بانک اول دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با توجه به پروژه های نیمه کاره‌ای که در مسکن مهر شهر جدید پردیس وجود داشت،  رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتند که تعهدات باقی مانده مسکن مهر در این شهر هرچه سریعتر انجام شود و پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد.

او می گوید: در  شهر پردیس ۱۰ هزار واحد تکمیل شده و مراحل محوطه سازی هم به اتمام رسیده است که تا پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، طی دو سال گذشته  بیش از  ۳۵ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

جعفری با بیان اینکه به دلیل محدودیت های مالی دستگاه های خدمات رسان با مشکلات و موانعی مواجه بودند، افزود: ما در شهرهای جدید بخشی از زیر ساخت‌های شهری را اجرا کردیم به طوری که  تامین گاز  با هماهنگی دستگاه های مربوطه  انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه ها در سنوات گذشته بر اساس استانداردهای قدیم تهیه و اجرا شده بود بسیاری از این موارد باید با هماهنگی استانداردهای نظام مهندسی انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: درحال حاضر با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی باید با سرعت بیشتری تحقیقات شهری صورت گیرد. برای برخی از پروژه ها هم جلساتی با استانداری تهران و اعضای  هیات مدیره شهرهای جدید برگزار و نواقص برطرف شد و باید اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل انشعابات تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار تهران و پیگیری‌های انجام شده، دستگاه های خدمات رسان انشعابات خود را تعیین تکلیف کرده اند.

جعفری بیان کرد: یک بسته ۱۰ هزار واحدی از مسکن مهر را تا پایان امسال افتتاح خواهیم کرد و بخشی از واحدها هم که در مرحله  اسکلت هستند را سریعتر تکمیل می کنیم و به بهره‌برداری خواهیم رساند و امیدواریم تا پایان  سال آینده پرونده مسکن مهر را ببندیم. /باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها