پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات قیمت ارز و سکه در معاملات امروز بازار

02 دی 1402
جزئیات قیمت ارز و سکه در معاملات امروز بازار

به گزارش بانک اول دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس، ۴۲ هزار و ۹۵۱ تومان و در بخش حواله‌ ۳۹ هزار و ۵۷ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار در ‌‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۲ هزار و ۵۲۱ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۱۵۶ تومان فروخته شد.

همچنین ‌یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۷۸ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۶۹۵ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۹ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک هفته گذشته کاهشی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار با افزایش ۲۰۰ تومانی روبرو شد.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا

سکه طرح قدیم‌ در بازار امروز با افژایش ۱۵۰ هزار تومانی به نرخ ۲۵ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیزبا افزایش ۱۵۷ هزار تومانی به قیمت ۲۹ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به نرخ ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۱۰ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز با افزایش ۵ صدم درصدی، ۲۰۵۳ دلار است./فارس

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها