پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

عمر مفید باتری ماشین چند سال است؟ + ۹ نکته افزایش طول عمر باتری ماشین

02 دی 1402
عمر مفید باتری ماشین چند سال است؟ + ۹ نکته افزایش طول عمر باتری ماشین

آیا می‌دانید چگونه می‌توان حتی به مدت ۵ سال از باتری اتومبیل استفاده کرد؟ در واقع هر نوع باتری ماشین عمر مفیدی دارد که ممکن است پس از آن عملکرد باتری و در نتیجه عملکرد خودرو دچار مشکل شود. عمر مفید باتری ماشین به عوامل متعددی وابسته است که از جمله آن می‌توان به کیفیت باتری، میزان ظرفیت آن، نوع خودرو و شکل استفاده از خودرو اشاره کرد. معمولا عمر باتری ماشین 2 تا 5 سال است؛ اما عموما باتری‌ها  2 تا 3 سال کار می‌کنند. شما با راهکار و روش‌هایی، می‌توانید حتی تا ۵ سال نیز از باتری اتومبیل خود استفاده کنید؛ این راهکارها را در ادامه مطلب به شما معرفی کرده‌ایم.

۱. نظافت منظم باتری؛ مهم‌ترین نکته در افزایش طول عمر باتری ماشین

سولفاته شدن باطری ماشین باعث اتمام عمر مفید آن می‌شود. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم به نظافت باتری خودرو اهمیت بسیاری دهید و از ایجاد رسوب در باتری اتومبیل جلوگیری کنید. به‌منظور تمیز کردن باتری می‌توانید پایانه‌های آن را به‌صورت منظم با یک محلول آب و سدیم کربنات (سودا) تمیز کنید تا از خوردگی آن جلوگیری شود.

۲. افزایش عمر مفید باتری خودرو با بررسی مرتب میزان آب باطری

آب باتری باید به‌صورت مداوم چک شود؛ زیرا کاهش آب باطری باعث تخلیه و دشارژ شدن آن می‌شود. همچنین کم شدن میزان آب باتری خودرو باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد درست باطری نیز خواهد شد. این مورد یکی از نکات مهم در مورد افزایش عمر باتری‌های اسیدی است. توجه داشته باشید اگر آبی که درون باتری می‌ریزید حاوی آلودگی باشد نیز موجب خرابی خودرو می‌شود. 

در‌صورت خرابی باتری خودرو می‌توانید باطری موردنیاز خود را در آمپر مورد‌نظر از فروشگاه باتری آنتایم به‌صورت اینترنتی خریداری کنید. در فروشگاه باتری آنتایم شما می‌توانید قیمت باطری ماشین پژو 405، پراید، سمند، تیبا و سایر خودروهای ایرانی و خارجی را ببینید و باتری مورد‌نظرتان با گارانتی معتبر سفارش دهید. 

۳. استارت کمتر؛ راز افزایش طول عمر باتری خودرو 

استارت‌های پی در پی، برق بسیاری از باتری ماشین دریافت کرده و به باتری خودرو فشار بالایی وارد می‌کند؛ زیرا دینام برای شارژ مجدد باتری به زمان نیاز دارد. بدین‌ترتیب توصیه می‌شود به‌منظور افزایش عمر مفید باتری اتمی ماشین از استارت زدن‌های مداوم و پی در پی جلوگیری کنید. 

چنانچه خودرو شما سمند، پژو، یا سایر مدل‌های ایرانی است و با این مشکل مواجه شده‌اید، به‌منظور خرید یا تعویض باتری ماشینتان به فروشگاه باتری آنتایم مراجعه کنید. در فروشگاه باتری آنتایم امکان مشاهده قیمت باطری سمند، پژو، دنا، شاهین و سایر خودروهای سایپا و ایران خودرو برای‌تان فراهم شده است. علاوه ‌بر این، امکان خرید باطری از باتری آنتایم به‌صورت اینترنتی و به همراه گارانتی نیز وجود دارد؛ بنابراین با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر با صرف زمانی کوتاه می‌توان باطری خودرو را به‌راحتی از این فروشگاه تهیه کرد.

۴. خاموش کردن لوازم برقی در زمان خاموش بودن موتور برای افزایش طول عمر مفید باتری خودرو 

روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو یا چراغ‌های داخلی خودرو بدون روشن بودن موتور، باعث خالی شدن باتری می‌شود. هم‌چنین در این لحظات اگر از سیستم صوتی یا تهویه استفاده کنید، برق آن از خود ماشین گرفته می‌شود. در‌ این‌ صورت سبب خرابی باتری خواهد شد. بدین‌ترتیب به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از این مسئله و افزایش عمر باتری ماشین، با هر بار خاموش کردن موتور اتومبیل، کلیه سیستم‌های برقی را نیز غیرفعال کنید.

۵. استفاده منظم از خودرو طول عمر باتری را افزایش می‌دهد

اگر باتری برای مدت زمان طولانی از طرف دینام شارژ نشود، طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال اگر در سفر هستید و ماشینتان در پارکینگ منزل است؛ خاموش ماندن خودرو به مدت طولانی باعث از دست رفتن شارژ باتری می‌شود. در‌صورت خاموش ماندن خودرو به مدت طولانی، بهتر است باتری را از ماشین خارج کنید و در یک مکان گرم بگذارید. بدین‌ترتیب می‌توانید از خالی شدن شارژ باتری جلوگیری کنید. 

۶. بررسی ولتاژ باتری؛ روشی برای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری اتومبیل

در پاسخ به افرادی که می‌پرسند «چگونه عمر باتری اتمی ماشین را افزایش دهیم» باید گفت هر ماه ولتاژ باتری را بررسی کنید. در واقع بررسی ولتاژ با یک ولت متر در ماه یک راه عالی برای مراقبت از سلامت باتری است. در حالت نرمال ولتاژ باطری خودرو باید حدود 12.7 باشد؛ چنانچه ولتاژ کمتر 12.5 بود، باید باتری را در اسرع وقت شارژ کنید.

عمر مفید باطری ماشین 

۷. حفاظت در برابر شرایط جوی؛ راهی برای افزایش طول عمر باتری ماشین

باتری‌های خودرو برای روشن کردن موتور در دمای پایین باید سخت‌‌تر کار کنند؛ اما در حقیقت دلیل اینکه عملکرد بسیاری از باتری‌ها در زمستان دچار اختلال می‌شود، آسیب‌‌های ناشی از گرمای تابستان است. در واقع پس از فصل گرما و آغاز فصل سرد، کاستی‌های باتری ضعیف آشکار می‌شود؛ زیرا گرمای شدید روی باطری‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و سرعت تبخیر آب از سلول‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است در فصول گرم روی ماشین چادر بیندازید یا خودرو را در سایه پارک کنید و باتری ماشین را عایق بندی کنید تا تحت تاثیر گرما قرار نگیرد.

۸. اطمینان از کارکرد درست خودرو؛ روشی برای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری 

کارکرد درست موتور ماشین عاملی تاثیرگذار بر عمر باطری خودرو است. بر این اساس به‌منظور افزایش عمر مفید باتری باید از صحت و سلامت موتور اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید. بدین‌منظور باید به‌طور منظم وضعیت موتور ماشین بررسی شود تا از مشکلات موتور مطلع شوید و آن را برطرف سازید. هر چه موتور خودروی شما بهتر کار کند و تنظیم باشد؛ باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود.

۹. برای افزایش عمر باتری اتومبیل از محکم بودن آن در موتور مطمئن شوید

یکی از نکاتی که باید برای افزایش طول عمر مفید باتری اتومبیل به آن توجه کنید، محکم بودن باتری در موتور است. در‌صورتی‌که باتری خودرو شما به‌طور ایمن بسته نشود، ممکن است لرزش بیش‌ازحد به اجزای داخلی باتری آسیب برساند. البته توجه داشته باشید که میزان سفت شدن باطری باید به‌گونه‌ای باشد که فقط از تکان خوردن‌های زیاد آن جلوگیری شود. 

عمر مفید باطری خودرو

استفاده طولانی مدت از باتری خودرو با خرید از برندی معتبر و با‌کیفیت 

با روش‌هایی که برای افزایش طول عمر باتری ماشین در این مقاله ذکر شد، اکنون می‌توانید به‌راحتی حدود 3 تا 5 سال از باطری خودرو خود استفاده کنید. با رعایت این راهکارها، می‌توانید عمر مفید باتری اتمی ماشین خود را افزایش داده و از کارایی بهتر آن بهره‌ ببرید. هم‌چنین با مطالعه نکاتی که در این مطلب بیان شد، دریافتیم که عواملی مانند کم شدن الکترولیت و آب باطری، خاموش ماند بیش از حد ماشین و استارت‌های پشت سر هم طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. 

در پایان لازم است اشاره کنیم که در هنگام خرید باتری ماشین دقت کنید که باتری را متناسب با ویژگی‌های اتومبیل خودتان انتخاب کنید. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که از تاریخ تولید باتری بیش از 6 ماه نگذشته باشد. اگر قصد خرید باتری ماشین را دارید و قصد دارید بهترین باتری ایرانی یا خارجی مناسب برای ماشینتان بخرید، به وب‌سایت باتری آنتایم مراجعه کنید. باتری آنتایم عرضه‌کننده بهترین برندهای باطری اتومبیل است؛ کلیه باطری‌های با‌کیفیت را می‌توانید با گارانتی 12 الی 24 ماهه نیز از باتری آنتایم خریداری کرده یا باتری کهنه خود را با باطری‌های نو و مرغوب این فروشگاه تعویض کنید. 

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها