جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

این گیاه را بکارید میلیاردر می شوید

03 دی 1402
این گیاه را بکارید میلیاردر می شوید

رضوی مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های گیاهان دارویی خراسان رضوی گفت: آنغوزه یک گونه از گیاهان دارویی است که می‌تواند درآمد بالای یک میلیارد تومانی را در هر هکتار برای کشاورز داشته باشد.

به گزارش بانک اول، اعظم یوسفی در حاشیه برگزاری همایش آنغوزه در بجستان در خاطرنشان کرد: تعاونی گیاهان دارویی خراسان رضوی خدمات مختلفی را از طریق شرکت‌های تعاونی می‌تواند در اختیار جامعه کشاورزان و تولیدکنندگان قرار دهد.

وی افزود: وقتی کشاورز برنامه‌ای برای کشت زراعی و اینکه چه گیاهی را با توجه به پتانسیل منطقه، شرایط بازار و ارزش اقتصادی محصول داشته باشد، عملاً نیاز به یکسری راهنمایی‌هایی هم دارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های گیاهان دارویی خراسان رضوی با بیان اینکه اتحادیه و شرکت‌های تعاونی در قالب بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی هستند، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مسئول نقش نظارت و حمایت را دارد و کار اجرایی و ترویج بیشتر از طریق اتحادیه و شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: برای اینکه منافع کشاورزان و تولیدکنندگان یک منطقه حفظ شود ضروری است یک شرکت تعاونی به نمایندگی از همه تولیدکنندگان در هر منطقه تأسیس شود و تولیدکنندگان عضو نیز تمام خدمات، نهاده‌ها، آموزش و مشاوره و ... را از طریق شرکت به نمایندگی بتوانند انجام دهند.

یوسفی تصریح کرد: هرگاه تاجری وارد منطقه‌ای شود و یا اگر اعتباراتی از طریق سازمان‌های بخش دولتی و سایر نهادها در اختیار مجموعه تولیدکنندگان قرار گیرد، این شرکت می‌تواند خدمات را به اعضاء عضو شرکت تعاونی تزریق کند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان عضو شرکت تعاونی شود علاوه بر اینکه خدمات را به صورت یکپارچه می‌توانند دریافت کنند، از سویی ما هم به راحتی می‌توانیم نیازهای کشاورز را به جامعه بالادست در سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌های مختلف و ... مطرح و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های گیاهان دارویی خراسان رضوی در ادامه در خصوص اهمیت گیاه انغوزه به عنوان گیاهی کم‌توقع و کم آب طلب به نسبت سایر گیاهان گفت: این گیاه می‌تواند ارزش اقتصادی خوبی را برای کشاورز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی که در استان داریم می‌طلبد کشاورزان به سمت گیاهان چند ساله با نیاز آبی کمتری بروند. در این صورت هزینه‌های کارگری کمتر و صرفه اقتصادی برای کشاورز بیشتر خواهد بود.

یوسفی با اشاره به اینکه آنغوزه یکی از گیاهانی است که می‌تواند درآمد بالای یک میلیارد تومانی در هر هکتار را برای کشاورز داشته باشد، تصریح کرد: اگر یک مرتبه کشاورز این گیاه را کشت کند و به خوبی هم از آن مراقبت شود تا ۲۰ سال می‌تواند برای کشاورز ارزش افزوده اقتصادی داشته باشد.

وی با بیا اینکه خراسان رضوی در کشت گیاهان دارویی جایگاه نخست کشور را دارد، گفت: بازار رقابتی گیاهان دارویی در خراسان رضوی پررنگ‌تر از سایر استان‌ها است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های گیاهان دارویی خراسان رضوی، ایجاد زنجیره ارزش و تأمین گیاهان دارویی را ضروری دانست و افزود: زیره سبز، نعناع فلفلی، گل‌ محمدی، آنغوزه، باریجه، زیره سیاه کوهی، خاکشیر، رازیانه، شیرین‌بیان و بالنگو جزو گیاهان اصلی هستند که در خراسان رضوی کشت زراعی می‌شوند و از نظر سطح زیر کشت رقم قابل توجهی دارند.

یوسفی اظهارکرد: شهرک‌های گیاهان دارویی در حال شکل‌گیری است و تمام زنجیره‌های تولید، ارزش محصول، اشتغال‌زایی، فرهنگ‌سازی مصرف گیاهان دارویی و اکوتوریسم در آن دیده شده و این طرح در حال جذب سرمایه‌گذار است تا به نوعی واسطه‌گری حذف و قیمت گیاهان دارویی واقعی شود.

وی به بحران خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روز به روز اراضی که دسترسی به آب دارند کمتر می‌شود، باید بیشتر روی گیاهانی که نیاز آبی کمی دارند سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های گیاهان دارویی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای خرید تضمینی و کشت قراردادی محصولاتی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز و گیاهانی که مصرف علوفه‌ای و دامی دارند مانند خارشتر ورود پیدا کرده‌ایم./ایسنا

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها