ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

فوری؛ مستاجران بخواند+ مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران

03 دی 1402
فوری؛ مستاجران بخواند+ مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران

زمان پرداخت وام مستاجران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. درواقع بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن برای پرداخت با مبالغ جدید هستند.

به گزارش بانک اول در مورد نکته قابل توجه، درست است که از سال ۱۳۹۹ تاکنون، مستاجران زیادی قادر به دریافت وام ودیعه مسکن با ارقام کمتر از ۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در دو سال گذشته بوده‌اند. این امر نشان می‌دهد که افزایش وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، کمک چندانی به حل مشکل مسکن مستاجران نخواهد کرد.

در مورد زمان پرداخت وام مستاجران، هنوز زمان مشخصی اعلام نشده است. با توجه به اینکه بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن هستند، احتمالاً پرداخت این وام در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

در مورد مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران، مدارک زیر باید به بانک ارائه شود:

ازکی

اصل شناسنامه

اصل کارت ملی

اجاره نامه رسمی که دارای کد رهگیری باشد

گواهی کسر از حقوق، سهام عدالت یا مستمری بگیری متقاضی

شماره حسابی که یارانه نقدی برای مستاجر واریز می‌شود

در صورتی که متقاضی هیچ کدام از مدارک فوق را نداشته باشد، باید سفته ارائه دهد.

در مجموع، با توجه به شرایط فعلی، افزایش وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، کمک چندانی به حل مشکل مسکن مستاجران نخواهد کرد. همچنین، زمان پرداخت این وام نیز هنوز مشخص نشده است.

اخبار مرتبط
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محبوب دوستی
ارسال شده در : شنبه 09 دی 1402

درود من سال ۹۹ ۱۵ میلیون وام ودیه گرفتم قسطشم تموم شده الان میتونم دوباره ثبت نام کنم؟

ولی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

درود پس چرا رسانه‌ ای کردید شما که می‌دانید نمی‌دهند حداقل نمک رو زخم ما مستأجران نپاشید

علی رضایی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

شامل مجرد هم میشه؟

نادرزرگانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

من درحال حاظرمستاجرم وتوان ندارم به خریدمسکن بخرم خواهش مندمساعدت فرمایید

حمید پریور
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

در کشور ما بانک‌ها ترجیح می‌دهند که تسهیلات را بیشتر به ثروتمندان بدهند زیرا نظرشان براین است که آنها بازپرداختشان مطمئن تر است درحالیکه عملا می‌بایست عکس آن باشد و حکومت‌ها و عوامل تاثیرگذارشان می‌بایست تلاش کنند اقشار ضعیف جامعه را تحت حمایت قرار دهند تا به تدریج اقشار ضعیف جامعه از محرومیت مالی خارج شوند و عدالت و برابری حاکم گردد.

خالدعیاشی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

وام ودیعه مسکن خواستم.اجاره نشین هستم

رزماری مجاهد
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

سلام من واقعا به این وام احتیاج دارم چون باید برای خونه ای که می خواهم رهن اجاره کنم خیلی احتیاج دارم

اصغرعباسی
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

من ۱۷ ساله که مستجرهستم دارای دوفرزندیک ساله که اقدام کردم هنوز نتونستم بگیرم هربانکی رفتم گفتن دولت میگه ولی به ما هیچ بوجه ای ندادن بروخونتون خبری نیست ازما اجاره نشینان هم بدبخترهست نه به خدا

عبداله توحیدی
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

من یک آدم بدبخت هستم که لنگ ۲۰ میلیون پولم که به پیشم اظافه کنم دنبال این وام رفتم ضمانت عجیبی بهم گفتند که به اونایی که میلیاردی وام میگیرند نگفتن

علی
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

سلام من الان نزدیک یک ماهه تبت نام کردم هر وقت میرم بانک میگن اسمت نیومده بعد گفتن دو تا ضامن میخواد برای ۴۰ تومن میشه بگین جریان چیه؟

زهرانصیری
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

سلام قولنامه وکدرهیگیری دارم گواهی کسرحقوقم دارم من هنوزنگرفتم قولنامه ام مال پارسال هست بانک قبول میکندسرپرست خانواده هستم خیلی احتیاج دارم ،کدام بانک میده یارانه ام ملت بایدبه ملت اقدام کنم

امیر
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

قولنامه هولوگرام دار هیچ صاحبخونه ای قبول نمیکنه بنویسه بخاطر مالیات

عباس برجی
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

دریافت تسهیلات کمکی

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها