جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

برای ثبت نام در طرح ملی مسکن چه مدارکی لازم است؟

03 دی 1402
برای ثبت نام در طرح ملی مسکن چه مدارکی لازم است؟

خانواده های متقاضی برای تامین مسکن، می توانند به راحتی در زمان و مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، درخواست خود را با ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir برای تهیه مسکن به وزارت مسکن ارائه دهند.

به گزارش بانک اول  متقاضیان، می بایست پیش از ورود به سایت saman.mrud.ir، جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح را آماده نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می بایست در زمان و مهلت ثبت نام در دسترس باشند. در ادامه، در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نهضت ملی مسکن۱۴۰۲، توضیحات لازم آورده شده است. افراد متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می توانند با توجه به میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن و توانایی مالی خود، برای ثبت نام در این طرح، اقدام نمایند.

  • ارائه کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن.
  • ارائه شناسنامه تمامی افراد تحت تکفل فرد متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن.
  • ارائه گواهی، جهت اثبات سرپرست بودن متقاضی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ( ارائه این گواهی، مخصوص کسانی است که سرپرست خانوار می باشند.)
  • ارائه گواهی، برای اثبات سکونت 5 ساله، در شهر محل تقاضای متقاضی
  • تاییدیه تحصیلی فرزندان متقاضی
  • مدارک محل تولد متقاضی وام نهضت ملی مسکن، همسر یا فرزندان.
  • جواز کسب شاغلین اصناف، برای متقاضی وام نهضت ملی مسکن یا همسر.
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر.
  • تاییدیه اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی وام نهضت ملی مسکن یا همسر.
  • تاییدیه پرداخت حقوق بازنشستگی.
  • سند مالکیت، صرفا برای آن گروه از متقاضیان سامانه نهضت ملی مسکن 1402 که خود، دارای زمین می باشند.

افرادی که قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه saman.mrud.ir، جهت ثبت نام در این طرح، اقدام نمایند.

اخبار مرتبط
این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.
تورم مسکن خصوصا از سال ۹۸ به این‌سو از نرخ میانگین تورم در کشور جلوتر بوده است و هر سال بیش از نرخ تورم به نرخ اجاره‌ها افزوده شده است. اما پیگیری اخبار اقتصادی نشان می‌دهد سرعت تورم در سال گذشته گرفته شده و احتمالا در سال جدید هم این روند ادامه پیدا می‌کند.
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها