ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

جانبازان بخوانند

03 دی 1402
جانبازان بخوانند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران: اسامی جانبازان مشمول دریافت واردات خودرو ظرف یک ماه به وزارت صمت اعلام می شود.

به گزارش بانک اول  محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آیین نامه واردات خودرو ویژه جانبازان گفت: بنیاد شهید ظرف یک ماه پس از ابلاغ آیین‌نامه طبق ماده ۳ ، اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می کند و این وزارتخانه هم مکلف است مجوز واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد .

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه قشر ایثارگران بهره ببرد، گفت: در بررسی این آیین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست دولت در بحث واردات خودرو در قالب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.

وی افزود: دولت سیاست خود را از منع ورود خودرو به تجویز واردات تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در اصلاحیه قید نشده بود بنابراین لازم بود مجوز واردات برای جانبازان بالای ۵۰ درصد شامل امتیازاتی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از ۲۰ هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای ۵۰درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده اند. ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.

اختصاص سود بازرگانی صفردرصد برای واردات خودرو توسط جانبازان

محسن بزرگی، امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد عنوان و اظهار کرد: در فرایند تصویب آیین نامه براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به ۵۰ درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد در دولت مطرح شد.

وی اضافه کرد: قرار شد در صحن دولت موضوع بررسی شود که بحمدالله با پیگیری ویژه دکتر قاضی‌زاده هاشمی ریاست عالیه بنیاد و نگاه ویژه حضرت آیت الله رئیسی به جامعه ایثارگری، معافیت کامل از سود بازرگانی به تصویب دولت رسید.

معاون بنیاد شهید خاطرنشان کرد: سومین موضوع بحث با بانک مرکزی بود که دولت این بانک را مکلف به تامین ارز مورد نیاز جانبازان کرد و این سه امتیاز به جانبازان عزیز تعلق گرفت.

اخبار مرتبط
در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است. مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.
گروه صنعتی ایران‌خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت دومین طرح فروش فوق‌العاده خودروی آریسان۲ دوگانه‌سوز در سال جدید را در حالی آغاز می‌کند که قیمت این خودرو را ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.
فروش فوق العاده وانت سایپا ۱۵۱ از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۵) از طریق سایت فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com آغاز می‌ شود و متقاضیان این محصول، تا تکمیل ظرفیت می‌توانند برای خرید این خودروی محبوب بازار کار، ثبت‌نام کنند.این خودرو ۹۰ روزه تحویل مشتریان می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها