پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند

03 دی 1402
بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بخصوص بازنشستگان تاکید کرد

به گزارش بانک اول ؛ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه  دولت  ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. در این شرایط میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر خوشی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را با کیفیت مناسبی پرداخته که سبب تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی بدهی سازمان به نظام بانکی و سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی آن شده است.

میرهاشم موسوی در جلسه اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگی افزود: با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌ گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه برکات ناشی از خدمت به بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی می رسد، برضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بخصوص بازنشستگان تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی گرفته می‌شود، باید به اقتضای شرایط و وضعیت سازمان باشد اگرچه تا ادای حق به صورت مطلوب، فاصله داریم.

موسوی توسعه خدمات درمانی به جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به رویکرد مثبت و همراهی کامل دولت سیزدهم در خصوص توسعه خدمات به بازنشستگان گفت: در دولت مردمی سیزدهم، شخص رییس جمهور، معاون اول، هیات دولت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در تصمیم‌گیری ‌ها با توسعه خدمات به ذینفعان سازمان تاکید و همراهی داشته و از رویکرد تحولی این سازمان و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات حمایت کرده‌اند.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها