شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

وام مسکن در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

03 دی 1402
وام مسکن در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در حال حاضر با مشکل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها روبرو هستیم که با اجرای «طرح ملی مسکن» امیدوار به کاهش قیمت و اجاره‌بهای آن هستیم.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل مسکن اقشار مختلف جامعه، راهکارهای کوتاه مدت  میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته، گفت: «قانون جهش تولید مسکن»، به عنوان راهکار بلند مدت برای حل مشکلات زیرساخت این حوزه، به تصویب رسید تا زمینه قانونی ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم شود.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن» تحول جدی در حوزه قوانین مسکن است و زمینه‌ساز تحقق وعده دولت سیزدهم، جهت ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال را فراهم آورده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه «قانون جهش تولید مسکن» در مهرماه، سال 1400 ابلاغ شد، افزود: دولت از همان زمان درصدد این بر آمد، که با اختصاص زمین به صورت الحاق به شهر و الحاق به روستا در قالب «طرح هادی» یا به صورت شهرک، موضوع ساخت مسکن را تحقق بخشد.

جوکار در ادامه به ساخت منزل ویلایی اشاره و اضافه کرد: چهار سال پیش، طرح واگذاری زمین را ارائه دادم که با مخالفت عده ای، با استدلال اینکه کمبود زمین داریم ،روبروشد هر چند این مشکل در سطح کشور برای برخی شهرها وجود دارد؛ ولی ما در استان یزد، مشکل کمبود زمین مسکونی نداریم.

نماینده یزد در مجلس با بیان اینکه افزایش اجاره بهای مسکن یکی از مشکلات اقشار گوناگون است، گفت: در حال حاضر با مشکل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها روبرو هستیم، که با اجرای «طرح ملی مسکن»، امیدوار به کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای آن هستیم.

جوکار با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن در سال 1403 افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: برابر قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن نیز درراستای تقویت توان حمایتی مسکن تشکیل شده است.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها