پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

وام سربازی می‌خواهید، بخوانید

03 دی 1402
وام سربازی می‌خواهید، بخوانید

به گزارش سربازان در حین انجام خدمت وظیفه و قبل یا بعد از دوره سربازی خود امکان درخواست برای وام سربازی را دارند. این وام در سال ۱۴۰۲ از ۱۵۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان متغیر است که بسته به هدف فرد از دریافت وام می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. متقاضیان برای دریافت وام مهارت سربازی ۱۴۰۲ می بایست در زمان ثبت نام در سایت مربوطه، گواهی های لازم در مورد دوره مهارت آموزی خود را ارائه دهند.

وام خدمت سربازی ۱۴۰۲

در سال های گذشته و با توجه به مسائل اقتصادی به وجود آمده در کشور، گذراندن دوره سربازی به معضلی برای جوانان تبدیل شده است. سربازان بدون داشتن کارت پایان خدمت وظیفه اجازه استخدام در بسیاری از ارگان های دولتی یا خصوصی را نخواهند داشت و از طرفی پس از ۲ سال خدمت باید به دنبال کسب مهارت کافی و اخذ موقعیت شغلی مناسب در جامعه باشند. وام خدمت سربازی ۱۴۰۲ یک موقعیت سودمند برای افرادی است که تمایل به بکارگیری مهارت های خود در جامعه دارند.

وام سربازی مبالغ مختلفی دارد و به افرادی با رده های متفاوت که ثبت نام سربازی خود را انجام داده اند و سرباز محسوب می شوند، برای اهدافی به عنوان سرمایه اولیه تعلق می گیرد. این وام ها تا حدی می تواند مشکلات اقتصادی سربازان را مرتفع کرده و به آن ها برای ایجاد شغل و کارآفرینی یاری رسانی کند. عمده این وام های با اقساط بلند مدت به افرادی پرداخت می شود که در دوره خدمت سربازی خود مهارت فنی لازم را کسب کرده و یا دانش آموخته موسسات عالی باشند. دو نوع از این وام ها تحت عنوان وام کارآفرینی و خود اشتغالی تعریف شده اند.

با داشتن شرایط لازم برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۲ و پرداخت آن به متقاضیان تا حد زیادی می توان شرایط استخدام و درآمدزایی را برای آن ها پس از پایان دوره خدمت وظیفه تسهیل کرد. از طرف دیگر سربازان در دوره خدمت خود می توانند هدفی برای دوران پس از خدمت داشته باشند. با اعطای وام های متعدد به سربازان تمایل آن ها برای گذراندن این دوره نیز افزایش پیدا خواهد کرد و بخشی از نگرانی های اقتصادی آن ها برطرف خواهد شد.

شرایط وام سربازی ۱۴۰۲

افرادی که شرایط وام سربازی ۱۴۰۲ را دارا باشند می توانند در حین خدمت و یا پس از اتمام دوره های مهارتی خدمت برای دریافت این وام درخواست دهند. در طول دوران خدمت وظیفه برای سربازان دوره های مختلفی تدارک دیده شده است که آن ها علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف امکان دریافت گواهی دوره را نیز خواهند داشت. از این طریق ورود این افراد به بازار کار یا حتی ارگان های نظامی با ضمانت بیشتری همراه خواهد بود. همچنین دولت علاوه بر وام برای سربازان در حال خدمت مبلغی را به عنوان حقوق سربازی درنظر گرفته است که با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت می باشد.

یکی از شرایط دریافت وام سربازی برای سربازان ماهر این است که حتما باید دوره سربازی آن ها مختوم شده باشد و گواهی مهارت های مربوطه را دریافت نموده باشند. این گواهی ها ممکن است در زمینه های مختلفی همچون مهارت های فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و غیره برای فرد واجد شرایط صادر شده باشد. این وام به سربازانی تعلق خواهد گرفت که از سال ۱۳۹۷ به بعد خدمت کرده و گواهی آن ها را در حین خدمت و یا بعد از آن کسب نموده باشند.

علاوه بر این یکی از شرایط اصلی شامل شرط محدودیت سنی متقاضیان است. افرادی که زیر ۱۵ سال سن داشته باشند شرایط دریافت وام سرباز ماهر را نخواهند داشت. مضاف بر شرایط سنی، متقاضیان باید دارای تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند و معتبر نیز باشند. پس از ارائه درخواست وام، ارزیابی و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و افرادی که شرایط وام سربازی ۱۴۰۲ را رعایت نموده باشند می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

 مدارک لازم برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۲

همانطور که در بخش قبل به اختصار بیان شد، یکی از شرایط اعطای وام به سربازان ماهر، داشتن گواهی دوره های مهارت آموزی است. بنابراین یک مورد از دسته مدارک لازم برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۲، همان گواهی نامه مهارتی می باشد که یک سرباز در حین و یا قبل و بعد از خدمت خود گذرانده است. مدارک مورد نیاز برای دریافت وام تقریبا شبیه به مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی می باشد که شامل کارت ملی معتبر و شناسنامه متقاضی می باشند و به طور کلی مدارک لازم همانند سایر وام ها می باشد.

یکی دیگر از مدارک لازم برای دریافت وام سربازی که نشان دهنده صلاحیت فرد برای درخواست وام خواهد بود، مدرک تحصیلی سرباز است. این مدرک تحصیلی می تواند از طرف هنرستان ها، دانش سراها، دانشگاه های علمی کاربردی و یا دانشگاه های مختلف صادر شده باشد. مقطع مدرک تحصیلی اخذ شده سرباز نیز می تواند کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی باشد.

افرادی که پس از اتمام خدمت خود قصد دریافت وام سربازی را داشته باشند باید علاوه بر مدارک ذکر شده در این بخش، کارت پایان خدمت سربازی خود را نیز ارائه دهند. این کارت باید از سال ۱۳۹۷ به بعد صادر شده باشد. اخیرا گواهی های مهارتی که برای سربازان صادر می شود در سطح بین المللی دارای اعتبار بوده و صلاحیت سرباز را برای دریافت وام از بانک اثبات می نماید.

تکمیل فرم درخواست وام سربازی برای سربازان حین خدمت و یا افرادی که پس از سال ۱۳۹۷ کارت پایات خدمت خود را دریافت کرده باشند ضروری است. در سال جاری مبلغ لازم برای درخواست وام سرباز ۵۰ هزار تومان بوده است که متقاضی باید آن را هنگام درخواست خود پرداخت نماید. این مدارک به همراه فرم تکمیل شده درخواست باید در اسرع وقت آماده و ارائه گردند.

سایت وام سربازی

سایت وام سربازی یا به عبارت دیگر سایت سرباز ماهر از جمله بسترهای اینترنتی فراهم شده برای انجام ثبت نام و ارسال درخواست های غیر حضوری سربازان است. این سامانه امکان ثبت نام سربازان و ورود اطلاعات مهمی همچون نام دوره های مهارت آموزی گذرانده شده در حین و یا پس از خدمت را در اختیار آن ها قرار می دهد. علاوه بر این خدمات دیگری را نیز در این سایت می توان دریافت کرد.

آدرس اینترنتی سایت وام سربازی smaher.ir می باشد. هر چند تاکنون امکان پیگیری مراحل دریافت وام سربازی ماهر و یا سایر انواع وام های سربازی از طریق این سایت فراهم نشده است، اما درج اطلاعات سربازان در این سایت و به ویژه بارگذاری مدارک مهارتی در آن، موجب ساده سازی انجام فرآیند درخواست و دریافت وام خواهد شد.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها