شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

۱۰ بانک برتر جهان معرفی شدند

04 دی 1402
۱۰ بانک برتر جهان معرفی شدند

نشریه فوربس در گزارشی ۱۰ بانک برتر جهانی را بر اساس ارزش بازاری آنها در سال۲۰۲۳ رتبه‌بندی کرد.

به گزارش بانک اول، در این رتبه‌بندی ۴بانک متعلق به آمریکا، ۴بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک نیز متعلق به بریتانیا بوده است.

تحلیلگران «فوربس» در روزهای پایانی ماه دسامبر بانک‌‌‌ها را از منظر عملکرد، مدیریت و همچنین ارزش آنها در سال ۲۰۲۳ رتبه‌‌‌بندی کردند.

در نتیجه این آنالیز مشخص شد که از ۱۰ بانک برتر جهانی، ۴ بانک متعلق به ایالات‌متحده، ۴ بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک هم متعلق به انگلیس است.

برترین های جهان بانکداری

صدرنشین این جدول جی‌‌‌پی مورگان با ارزش حدود ۴۶۰میلیارد دلار است که در ایالات‌‌‌متحده قرار دارد.

جی‌‌‌پی مورگان: این نهاد به عنوان بزرگ‌ترین بانک مستقر در ایالات‌‌‌متحده و پنجمین بانک بزرگ جهانی از منظر دارایی است.

سیاستگذاران این موسسه در سرمایه‌‌‌گذاری و خدمات مالی نقش مهمی را ایفا کردند. برخی از اقتصاددانان برجسته این حوزه تاکید کردند در حالی که فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا از سرویس جدید خود به نام FedNow (یک سیستم پرداخت فوری که امکان تراکنش‌‌‌های آنی را بین افراد حقیقی، کسب‌‌‌وکارها و موسسات مالی در ایالات‌متحده فراهم می‌‌‌کند) رو‌‌‌نمایی می‌‌‌کند، جی‌‌‌پی مورگان از جمله موسسه برجسته‌‌‌ای است که مدت‌ها قبل این سیستم را پذیرفته است.

بانک آمریکا: این نهاد به عنوان دومین موسسه برتر جهانی در سال ۲۰۲۳، در سرمایه‌‌‌گذاری، مدیریت ثروت و معاملات تجاری موفق بوده و به حدود ۶۶ میلیون مصرف‌‌‌کننده و مشتریان تجاری خود خدمات ارائه می‌دهد.

بانک صنعتی و تجاری چین: این نهاد بزرگ‌ترین بانک در جمهوری خلق چین و جهان به شمار می‌‌‌رود و از جمله وام‌‌‌دهنده‌های بزرگ جهان است.

بانک کشاورزی چین: بانک کشاورزی چین از نظر کل دارایی‌‌‌ها سومین بانک بزرگ جهان است و نقش مهمی در حمایت از بخش کشاورزی چین ایفا می‌‌‌کند.

ولزفارگو: این بانک به عنوان پنجمین نهاد برتر در سال جاری به ۳۵ کشور خدمات مالی ارائه می‌‌‌کند و همچنین به سیستم مالی جدید فدرال رزرو نیز به همراه ۳۳ بانک دیگر پیوست.

اچ‌دی‌اف‌سی بانک: از ژوئیه 2023، بانک HDFC با HDFC Ltd (یک شرکت در تامین مالی مسکن) ادغام شد تا به یک نهاد تبدیل شود.

این امر در جهت پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان و منطبق با نیازهای در حال تغییر صنعت انجام شد. گفتنی است که در حال حاضر هفتمین وام‌‌‌دهنده بزرگ در جهان و بزرگ‌ترین بانک در هند است.

اچ‌اس‌بی‌‌‌سی: این موسسه که مقر آن در بریتانیا است، یک سازمان برجسته بانکی و خدمات مالی است که به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان پاسخ می‌دهد.

بانک چین: بانک چین چهارمین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی است. این بانک یکی از قدیمی‌‌‌ترین بانک‌‌‌های چین است و حضور بین‌المللی قابل توجهی دارد.

بانک ساخت‌و‌‌‌ساز چین: دومین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی است. تاثیر قابل توجهی بر پروژه‌های ساخت‌و‌‌‌ساز و زیرساختی چین دارد.

مورگان استنلی: مورگان استنلی یک بانک سرمایه‌‌‌گذاری و ارائه‌‌‌دهنده خدمات مالی در آمریکا است که اخیرا اعلام کرده قصد دارد در تجارت ارز خارجی و تحقیقات ژاپنی و تجارت سهام برای مصرف‌‌‌کننده جهانی سرمایه‌‌‌گذاری کند.

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها