شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

مراحل ثبت نام سهام نوزادن / سهام نوزادان چقدر است ؟

04 دی 1402
مراحل ثبت نام سهام نوزادن / سهام نوزادان چقدر است ؟

در راستای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت موظف به واگذاری سهام به متولدین جدید و نوزادان کرده تا نسل جوان در آینده پشتوانه مالی مناسبی برای زندگی داشته باشند.

به گزارش بانک اول به گفته مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی را جهت سرمایه گذاری در صندوقهای سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد که این مطلب به اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام همان سهام عدالت است.

چطور ثبت نام کنیم؟

والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است.

پست بانک ایران و بانک ملی ایران

بانک های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده اند.

مراحل ثبت نام

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir

ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند

ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات فرزند

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام
ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌شود.

سهام نوزادان چقدر است؟

براساس قانونی که مهر ماه سال ۱۴۰۰ تصویب ،شد دولت موظف است به نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون تومان سهام صندوق های قابل معامله در بورس بدهد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین ،بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها اختصاص می یابد.

چه زمانی میتوان سهام را آزاد کرد؟

سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام سرمایه ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها