پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش می یابد؟

04 دی 1402
حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش می یابد؟

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعیین تکلیف حداقل افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ صحبت کرد. به گفته برخی کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود، حداقل افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ متاثر از افزایش حقوق کارمندان که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تعیین شد، باشد!

به گزارش بانک اول، به گفته برخی کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود، حداقل افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ متاثر از افزایش حقوق کارمندان که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تعیین شد، باشد!

شورای عالی کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر ساله پیش از شروع سال جدید، حداقل دستمزد کارگران را مشخص و به واحدهای مشمول قانون کار کشور ابلاغ کند تا کارفرمایان بر اساس تصمیمات مربوطه به اجرای حقوق و مزایا بپردازند.

حال از آن‌جایی که این جلسه معمولا در ماه‌های منتهی به سال تشکیل می‌شود، تکلیف آن فعلا مشخص نیست و در هاله‌ای از ابهام است؛ بنابراین، درباره مقدمات تشکیل این جلسه، موضوع را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری شد.

وزیر کار بیان کرد: مقدمات کارشناسی برای تعیین و تکلیف این موضوع فراهم شده است و با در نظر گرفتن مقوله سه جانبه‌گرایی حتما تصمیم شایسته‌ای در این زمینه اعمال خواهد شد.

افزایش حقوق ۱۸ درصدی شامل چه کسانی می‌شود؟

بر اساس این گزارش، هرچند افزایش حقوق ۱۸ یا ۲۰ درصدی که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، صرفا شامل کارمندان و کارگران مشمول قانون می‌شود، به گفته برخی کارشناسان، حداقل افزایش حقوق کارگران نیز متاثر از این رقم تعیین و تکلیف می‌شود.

به عبارت ساده‌تر پیش‌بینی می‌شود، حداقل افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران نیز که توسط شورای عالی کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود، نزدیک به رقم افزایش حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۳ باشد.

در حالی که میزان افزایش حقوق کارمندان حتی اگر ۲۰ درصد باشد، باز به نصف رشد نرخ تورم در سال ۱۴۰۲ نمی‌رسد؛ چه رسد به اینکه این رقم یا ارقام نزدیک به آن برای کارگران که مزایای کارمندی ندارند هم در نظر گرفته شود!

اخبار مرتبط
حق عائله‌مندی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری معادل یک‌میلیون و ۴۰۰هزارو۴۱۰تومان و برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰امتیاز تعیین شده است.
اگر کارت یکی از بانک‌های بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات را دارید، می‌توانید با تعریف کردن کارت خود روی برنامه‌ مبتنی بر تلفن همراه، از گوشی موبایل خودتان به جای کارت بانکی استفاده کنید.
مصوبه مزد کارگران در سال جدید ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید براساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود
امتیاز اعتباری به شکل یک عدد اعلام می‌شود و بیانگر میزان ریسک مالی و تمایل ایفای تعهدات شخص در زمان مقرر می‌باشد. متاسفانه، در برخی موارد، تصورات اشتباهی درباره امتیاز اعتباری وجود دارد که در این گزارش به آنها می پردازیم. به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم،بانکهای کشور سالانه صدها هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند که بخش عمده آن بر اساس روش سنتی قرار دادن وثایق سنگین در رهن بانک است، این موضوع درمورد وامهای خرد هم صدق می‌کند و همین عامل باعث شده است تا بسیاری از مردم که اعتبار و توانای

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها