جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اگر واقعا می‌خواهید در زندگی شاد باشید، این ۱۰ کار را در ۲ ساعت اول روز انجام دهید

04 دی 1402
اگر واقعا می‌خواهید در زندگی شاد باشید، این ۱۰ کار را در ۲ ساعت اول روز انجام دهید

زندگی می تواند گیج کننده باشد، و یافتن شادی می تواند گاهی اوقات مانند یک رویای دور به نظر برسد. اما اگر به شما بگوییم که کلید یک زندگی شادتر ممکن است فقط در نحوه گذراندن چند ساعت اول روزتان باشد، چه؟

به گزارش بانک اول آیا تا به حال پیش آمده است که از خواب بیدار شوید و احساس کنید خوشحالی و داشتن حال خوب دور از دسترس شماست؟ باید بدانید که در این مورد تنها نیستید.

 زندگی می تواند گیج کننده باشد، و یافتن شادی می تواند گاهی اوقات مانند یک رویای دور به نظر برسد. اما اگر به شما بگوییم که کلید یک زندگی شادتر ممکن است فقط در نحوه گذراندن چند ساعت اول روزتان باشد، چه؟

آن ساعات اولیه قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می کنید. آنها می توانند فضای کل روز و شاید حتی زندگی شما را تنظیم کنند. در این مطلب می خواهیم چند مرحله ساده و قابل اجرا را به اشتراک بگذاریم که می تواند برایتان مفید باشد.

آماده‌اید تا برنامه صبحگاهی خود را تغییر دهید و کمی شادی بیشتر در روز خود بپاشید؟ بیایید به ۱۱ کاری بپردازیم که ممکن است بخواهید به محض بلند شدن از رختخواب انجام دهید.

۱) با سپاسگزاری شروع کنید

هر روز صبح، حتی قبل از بلند شدن از رختخواب، لحظه‌ای به سه چیز فکر کنید که برایشان سپاسگزارید. می تواند به سادگی گرمای پتویتان باشد یا به عمیقی عشق خانواده. این تمرین کوچک تمرکز را از آنچه که اشتباه است به آنچه درست است تغییر می دهد.

این کار می‌تواند رویارویی با چالش های اجتناب ناپذیر روز را کمی آسان تر کند.

۲) آب بنوشید

شروع روز با یک لیوان آب ممکن است خیلی پیش پاافتاده به نظر برسد، اما تأثیر آن عمیق است. بعد از ساعت ها خواب، بدن ما به طور طبیعی کم آب می شود. نوشیدن آب اول صبح متابولیسم ما را شروع می کند، مغز ما را سوخت می دهد و به دفع سموم کمک می کند.

۳) صبحانه خود را آگاهانه بخورید

با عجله غذا خوردن پیام اشتباهی را به بدنمان می‌رساند؛ اینکه تغذیه‌ام اهمیتی ندارد و در نتیجه من مهم نیستم. اما باید حین صبحانه خوردن به طعم ها، بافت ها و حتی رنگ های بشقابتان توجه کنید. این عمل نه‌تنها غذا خوردن را لذت‌بخش می‌کند، بلکه تمرکز حواستان را هم در طول روز بیشتر می‌کند. شگفت‌انگیز است که چگونه یک تغییر ساده در روال می‌تواند منجر به درک عمیق‌تر شادی‌های کوچک زندگی شود.

۴) ورزش کنید تا انرژی بگیرید

احتمالاً صد بار شنیده اید: ورزش برای شما خوب است. با این حال، این فقط برای حفظ اندام یا کاهش وزن نیست. فعالیت بدنی، به خصوص در صبح، می تواند خلق و خوی و سطح انرژی شما را برای کل روز به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به نظر می رسد که تنها ۲۰ دقیقه ورزش متوسط، مانند پیاده روی سریع یا دویدن، مغز شما را به ترشح اندورفین تحریک می کند، مواد شیمیایی که به عنوان مسکن طبیعی و بالابرنده خلق و خو عمل می کنند.

چه یوگا باشد، چه دویدن سریع، یا حتی رقصیدن با آهنگ های مورد علاقه‌تان، حرکت دادن بدن اولین چیزی است که می تواند به شما کمک کند روز را با یک انفجار مثبت و انرژی شروع کنید.

۵) ارتباطات خود را تقویت کنید

در شلوغی صبح، فراموش کردن افراد اطرافمان آسان است. ما اغلب آنقدر روی فهرست کارهای خود متمرکز هستیم که حضور آرام شریک زندگی یا لبخند خواب آلود کودکمان را نادیده می گیریم. اما یک لحظه وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط واقعی با کسانی که به آنها اهمیت می‌دهیم، می‌تواند به روزمان گرما ببخشد.

یک در آغوش گرفتن ساده، یک «صبح بخیر» صمیمانه، یا چند دقیقه صرف گوش دادن به صحبت‌های کسی که رویاها یا نگرانی‌هایش را به اشتراک می‌گذارد، ممکن است کوچک به نظر برسد، اما این اعمال ارتباطی مانند رشته‌هایی هستند که تار و پود روابط ما را قوی‌تر می‌کنند. آنها به ما یادآوری می کنند که ما در این دنیا تنها نیستیم و حضور ما برای دیگران معنادار است.

۶) قدرت خواندن را دست‌کم نگیرید

یکی دیگر از عادت هایی که می تواند باعث آرامش و شادی شما شود، مطالعه در صبح است. در طوفان اطلاعاتی که هر روز با آن روبرو هستیم، انتخاب گذراندن بخشی از صبح با یک کتاب ممکن است عجیب و روشنفکرانه به نظر برسد. با این حال، اختصاص حتی چند دقیقه به مطالعه می تواند درهایی را به روی جهان ها، ایده ها و دیدگاه های جدید باز کند.

۷) بنویسید

درست مانند خواندن، نوشتن هم در صبح می تواند به طور باورنکردنی تمرکز شما را در طول روز افزایش دهد. این تمرینی است که به شما این امکان را می‌دهد تا افکار، نگرانی‌ها، رویاها و ایده‌هایتان را روی کاغذ بیاورید، جایی که قابل کنترل‌تر و کمتر دلهره‌آور می‌شوند.

این کار کمک می کند تا احساسات را پردازش و اهدافتان را تعیین کنید. بعضی روزها ممکن است فقط چند خط باشد، روزهای دیگر چندین صفحه - اما هر کلمه به مسیر شما به سمت خوشبختی کمک می کند.

۸) اولویت‌های خود را برنامه‌ریزی کنید

در مورد لیست کارهایتان چطور؟ آیا حداقل یک ایده کلی از آنچه در روز اولویت دارید دارید؟

در داشتن چشم انداز روشن برای روز پیش رو چیزی قدرتمندکننده وجود دارد. هر روز صبح، چند دقیقه وقت بگذارید تا سه اولویت اصلی خود را یادداشت کنید. اینها فقط شامل وظایف شما نیستند؛ بلکه سنگ بنای روزتان هستند که اگر تکمیل شوند، شب موقع خوابیدن، احساس رضایتمندی به شما می‌دهند.

این عمل ساده برنامه ریزی فراتر از فهرست کارهای صرف است. بلکه در مورد تشخیص چیزهایی است که واقعاً مهم هستند و با نوشتن آنها به خود اجازه می دهید تا در میان سر و صدای زندگی روی آن چیزها بیشتر تمرکز کنید.

۹) ذهن‌آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی هنر حضور کامل در لحظه است که آن را بدون قضاوت در آغوش می گیرید. از هر فرد شادی که می‌شناسید در مورد عادات صبحگاهی‌اش بپرسید، و به احتمال زیاد، تمرین ذهن‌آگاهی را شامل می‌شود.

هر روز صبح، زمانی را به تمرین تمرکز حواس از طریق مدیتیشن یا صرفاً ساکت نشستن در حالی که روی نفستان تمرکز می کنید اختصاص دهید.

این تمرین به شما یاد می‌دهد که قدر حال را بدانید نه اینکه در حسرت گذشته یا نگرانی در مورد آینده گم شوید. ذهن آگاهی به از بین بردن افکار منفی و تمرکز بر لحظه حال کمک زیادی می‌کند.

۱۰) فضایی هدفمند آماده کنید

در نهایت، ایجاد محیطی که به شما حال خوب دهد، می‌تواند بیش از آنچه انتظار دارید بر شادی شما تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که فضای اطراف خود را مرتب کنید؛ تختخوابتان را مرتب کنید، وسایل را تمیز کنید و مرتب بچینید.

تختخواب به معنای تعیین هدف برای انجام کارهای کوچکی است که زندگی منظم، متفکرانه، مسئولانه، متعادل یا موفقی را به همراه دارد. علاوه بر ایجاد حس سریع موفقیت روزانه، برخی افراد خوابیدن را آرام‌بخش می‌دانند.

آیا این موارد بهترین راه برای شروع روز شما نیست؟

نتیجه

با ادغام این تمرین ها در روتین صبحگاهی خود، از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید، شادی را به زندگی خود دعوت می کنید.

به یاد داشته باشید که تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد، اما با ثبات و هدفمندی، این گام های ساده می توانند شما را به سمت وجود شادتری هدایت کنند.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها