جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

افراد زیر ۱۵ سال هم کارت ملی دریافت می‌کنند؟

05 دی 1402
افراد زیر ۱۵ سال هم کارت ملی دریافت می‌کنند؟

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ما در تلاشیم که برای افراد زیر ۱۵ سال هم کارت ملی صادر کنیم تا برای دریافت خدمات گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور به مناسبت روز ملی ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال ارتباط بسیار زیادی با مجموعه گسترده دولت دارد؛ اما جنس سازمان از نوع خدماتی و بیشتر مشغول خدمت رسانی است.

وی با اشاره به اینکه تحقق یک سازمان هوشمند جزو برنامه‌های طراحی شده از دو سال قبل برای سازمان ثبت احوال است، افزود: ما سامانه «سهیم» را به عنوان یک درگاه تعاملی با هموطنان برای دریافت خدمات الکترونیک و اطلاعات خانواده و همچنین امکان ویرایش اطلاعات افراد راه اندازی کردیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال برای اولین بار در حوزه اطلاعات جمعیتی نیز اقدام کرده و برخی اقدامات ثبتی مبنا مانند اطلاعات نرخ باروری را جمع آوری کرد و سرویس‌های الکترونیکی را در این راستا ارائه داد.

کارگر از حذف فیزیک گواهی‌های ولادت و فوت طی چند روز آینده خبرداد و عنوان کرد: افراد برای شناسنامه دار کردن نوزاد باید گواهی ولادت را از مراجع رسمی مانند بیمارستان دریافت می‌کردند و به ثبت احوال ارائه می‌دادند که ما با وزارت بهداشت هماهنگ کردیم و در چند روز آینده فیزیک گواهی‌ها حذف خواهد شد؛ بطوریکه هیچ پدر و مادری برای دریافت شناسنامه نوزاد خود لازم نیست به سازمان ثبت احوال مراجعه فیزیکی کند و با انتخاب اسم نوزاد به صورت الکترونیکی، شناسنامه نوزاد را در درب منزل دریافت خواهد کرد.

وی افزود: گواهی فوت نیز به زودی به صورت الکترونیک صادر خواهد شد و در اختیار خانواده متوفی و سایر مراجع قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از طراحی سامانه هدی (هویت دیجیتال ایرانیان) مبتنی بر اینترنت خبرداد و گفت: از آنجایی که غالب خدمات ما در بستر اینترانت انجام می‌شود؛ لذا سامانه‌ای طراحی کردیم تا به عنوان مبنای ارائه خدمات در اختیار بخش‌های خصوصی و مردم قرار گیرد. این سامانه به احراز هویت افراد کمک می‌کند و مراحل پایانی احراز هویت غیرحضوری هم تا دو سه هفته آینده انجام می‌شود.

کارگر تأکید کرد: ما در تلاشیم که برای افراد زیر ۱۵ سال هم کارت ملی صادر کنیم تا برای دریافت خدمات گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها