پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

امکان سرمایه گذاری خرد در حوزه مسکن با اوراق سلف امکان پذیر می‌شود

05 دی 1402
امکان سرمایه گذاری خرد در حوزه مسکن با اوراق سلف امکان پذیر می‌شود

به گزارش بانک اول ا کبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت عملیاتی شدن فروش متری مسکن در بازار سرمایه گفت: مدت هاست که بحث عرضه اوراق سلف مسکن یا به عبارتی فروش متری مسکن در بستر بازار سرمایه مطرح است اقدامی که از جهات مختلف دارای اهمیت بسیار است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در گام نخست و بُعد بازار سرمایه می توان گفت عرصه اوراق سلف مسکن سبب عمق بخشی بیشتر به بازار سرمایه و تنوع بخشی ابزارها خواهد شد بر همین اساس این ابزار باید مهم تلقی شود، اما اگر بخواهیم فروش متری مسکن از طریق بستر بازار سرمایه را در ابعاد دیگر بسنجیم می‌توانیم موارد مثبت مختلفی را نام ببریم.

ادهم در ادامه افزود: در گام اول باید این گونه مطرح کرد که امکان فروش متری مسکن سبب می‌شود علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن به سمت این بازار حرکت کنند نکته دیگر این که این امکان فراهم می‌شود تا افراد با سرمایه‌های خرد در این حوزه سرمایه گذاری کنند و با توجه به شرایط اقتصادی می‌توان گفت مسیر مناسبی خواهد بود تا افراد با سرمایه‌های خرد در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری داشته باشند. افزایش شفافیت، کمک به حذف تقاضای کاذب در بازار مسکن، ارزش گذاری و کشف نرخ واقعی، کمک به کاهش حباب مسکن و اثر گذاری منطقه‌ای روی نرخ‌ها از دیگر مزیت‌های امکان فروش متری مسکن است که می‌تواند بر اهمیت عرضه اوراق سلف بیفزاید.

او گفت: یکی از مواردی که باید بر آن بسیار تاکید داشت عملیانی شدن امکان فروش متری مسکن است که بنظر میرسد باید سرعت بیشتری گیرد تا علاقمندان با سرمایه خرد بتوانند در حوزه مسکن سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند.

۲۳ آذر ماه بود که رئیس سازمان بورس مطرح کرد: اوراق سلف یکی دیگر از ابزار‌هایی است که تا قبل از پایان سال برای فروش متری مسکن از آن رونمایی می‌کنیم.

همچنین دو روز گذشته محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با آخرین وضعیت عرضه پروژه‌های مسکن به‌ صورت متری اعلام کرده است: تمام مقدمات این امر آماده بوده و مدیریت شهری منتظر دریافت مجوزهای سازمان بورس و اوراق بهادار است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.
تورم مسکن خصوصا از سال ۹۸ به این‌سو از نرخ میانگین تورم در کشور جلوتر بوده است و هر سال بیش از نرخ تورم به نرخ اجاره‌ها افزوده شده است. اما پیگیری اخبار اقتصادی نشان می‌دهد سرعت تورم در سال گذشته گرفته شده و احتمالا در سال جدید هم این روند ادامه پیدا می‌کند.
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.
دیگر لزومی ندارد که قرارداد اجاره با حضور مشاوران املاک نوشته شود و کد رهگیری بگیرد؛ سامانه «خودنویس» برای عموم مردم امکان ثبت قرارداد رایگان را فراهم کرده و البته بار حقوقی و مسئولیت‌های معامله را نیز بر عهده خود مردم گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها