ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار! این آیفون‌ها تقلبی هستند

05 دی 1402
هشدار! این آیفون‌ها تقلبی هستند

به تازگی گوشی های آیفون زیادی به شکل تقلب وارد بازار شده اند، چطور میشود اصل بودن گوشی ای که می خریم را تشخیص بدهیم؟

به گزارش بانک اول تولید گوشی های فیک با قیمت بسیار پایین تر باعث شده خریداران به دنبال راه های تشخیص آیفون اصلی باشند تا از گزند معامله با افراد سودجو دور بمانند. امروزه برند اپل و محصولاتش به ویژه موبایل ها در بین کاربران و علاقه مندان به تکنولوژی به محبوبیت بالایی رسیده و در ذهن مشتریان به جایگاه خوبی دست پیدا کرده است. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا چند روش نسبتا ساده برای تشخیص موبایل آیفون اصل از تقلبی را برای شما بیاوریم. با این روش های تشخیص آیفون اصلی از فیک می‌توانید با خیال راحت خرید کنید.

تشخیص اصل بودن آیفون از روی شماره سریال

یکی از دقیق ترین و ساده ترین روش ها برای تشخیص آیفون اصلی، چک کردن شماره سریال و مطابقت دادن آن است؛ در واقع شماره سریال روی جعبه گوشی و داخل گوشی باید با هم همخوانی داشته باشند. برای بررسی و چک کردن اصل بودن از طریق شماره سریال طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به بخش تنظیمات موبایل اپل مورد نظر بروید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • وارد About شوید.
  • گزینه Serial Number را چک کنید.
  • شماره سریال را با شماره سریال جعبه موبایل از نظر همخوان بودن چک کنید.

اگر می‌خواهید گوشی را روشن نکنید و در حالت خاموش شماره سریال چک کنید، می‌توانید به جای این که به بخش تنظیمات موبایل بروید، درگاه سیم کارت را بیرون بیاورید؛ معمولا شماره سریال موبایل روی آن نیز حک شده است. آن را با شماره سریال روی جعبه مقایسه کنید. در این قسمت شما می‌توانید از رفرش بودن یا تعمیر شدن گوشی نیز اطلاع پیدا کنید. برای این منظور در همین منو، به نوشته قسمت Model دقت کنید. این نوشته با یک حرف بزرگ انگلیسی شروع می‌شودکه نشان دهنده وضعیت گوشی است:

  • حرف M: یعنی گوشی اورجینال است.
  • حرف F: یعنی گوشی تعمیر سخت افزاری شده است .
  • حرف N: یعنی مادربرد گوشی تعویض شده است.
  • حرف P: یعنی شماره سریال گوشی تغییر کرده و ممکن است گوشی دزدی باشد.

بررسی ظاهری گوشی

کمپانی اپل وسواس بسیار زیادی بر روی طراحی ظاهری موبایل های خود دارد و این دقت و حساس بودن از زمان تشکیل این شرکت وجود داشته است. در تولید محصولات این برند از جمله گوشی های آیفون از بهترین متریال ها استفاده می‌شود و روش های ساخت منحصر به فردی نیز دارند. به همین دلیل شرکت هایی که موبایل های غیر اصل را تولید می‌کنند، قادر به ساخت یک محصول از شرکت اپل (مثلا آیفون ۱۳) با همان کیفیت ساخت و کاملا مشابه نمونه اصلی نیستند. بنابراین، با یک نگاه به طراحی و ظاهر گوشی می‌توانید تا حدودی به اصل بودن آن پی ببرید. برای تشخیص آیفون اصلی از فیک از روی بررسی ظاهر گوشی، شما باید به ظرافت لبه های گوشی دقت کنید. کیفیت ساخت دکمه ها و پیچ های کنار درگاه شارژ باید بالا باشد و با ظرافتی که خاص شرکت اپل است تولید شده باشد. همچنین شل بودن یا ظریف نبودن و درست کار نکردن دکمه سایلنت نیز بسیار مهم است.

چک کردن کد IMEI در سایت اپل

روشی دیگر برای تشخیص آیفون اصلی چک کردن کد IMEI است. برای اطمینان از اینکه گوشی آیفونی که قصد خرید آن را دارید، قبلا فعال شده است یا نه، می‌توانید به سایت زیر مراجعه کرده و بعد وارد کردن کد IMEI پشت جعبه، این مورد را بررسی کنید. از آنجایی که گارانتی و پشتیبانی گوشی های آیفون از زمان روشن و فعال شدن شروع می‌شود، می‌توانید با بررسی این کد متوجه شوید که آیا این گوشی قبلا فعال شده است یا نه.

تشخیص  از طریق دوربین گوشی

اول از همه در نظر داشته باشید که کیفیت تصویر برداری گوشی های اپل جدید بسیار بالا و بینظیر است. اگر سرعت عملکرد و تصویر برداری موبایل مناسب نبود یا عکسی که گرفتید کیفیت خوبی نداشت، می توانید به آن شک کنید؛ اما برای تشخیص گوشی اصل و تقلبی آیفون از طریق دوربین، دقت کنید که در طراحی ماژول دوربین آیفون هیچ نقصی وجود ندارد و در گوشی های جدید آیفون این ماژول ها بزرگ هستند و میتوانید با ریزبینی بخش های مختلف آن را بررسی کنید. اگر ماژول دوربین لبه های تیز داشت یا ظاهر شیک و زیبا نداشت، به احتمال خیلی زیاد آن گوشی تقلبی است.

لوگوی سیب اپل

لوگوی اپل که در پشت گوشی آیفون قرار داده شده است، بسیار دقیق و زیبا طراحی شده است. این لوگو اعتبار آن را نیز نشان می‌دهد و نباید کوچک ترین نقصی داشته باشد. لوگوی اپل در گوشی های اصلی مانند آینه براق است. اگر مشاهده کردید که لوگوی پشت موبایل کدر بود، آن موبایل باید غیر اصل است. لوگوی سیب را لمس کنید؛ لوگو نباید هیچ فرورفتگی یا برآمدگی داشته باشد.

کارت حافظه

بسیاری از این گوشی های فیک اپل، از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند در صورتی که گوشی های اصل آیفون از کارت حافظه پشنیبانی نمی‌کنند. بنابراین یک راه ساده برای تشخیص گوشی آیفون اصلی از تقلبی همین است؛ اگر مشاهده کردید که گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، آن گوشی فیک است.

قیمت گوشی

قیمت گوشی آیفون یک معیار مناسب برای سنجش و تشخیص آیفون اصلی از فیک است. قیمت گوشی اپل معمولا یک نرخ ثابت داشته و قیمت موبایلی که اختلاف زیاد با این نرخ مشخص دارد، موبایل تقلبی است. اگر فروشنده موبایل را با تخفیف زیاد و چشمگیری به شما ارائه کرد باید این احتمال را بدهید که آن موبایل اصل نبوده و طرح است. معمولا برای این که مشتری به خرید آن گوشی ترغیب شود، قیمت پیشنهادی این موبایل ها را تا حد زیادی پایین می‌آورند.

درست کار کردن Siri

Siri یا همان دستیار شخصی هوشمند شرکت اپل، یک نرم افزار است که تکنولوژی ساخت و استفاده آن در اختیار شرکت اپل قرار دارد. به دلیل صرفه اقتصادی و زمانی، تولیدکنندگان گوشی های آیفون فیک، به دنبال تولید ونصب همچین نرم افزاری بر گوشی های خود نمی‌روند؛ پس حتما هنگام خرید نرم افزار سیری را تست کنید.

چک کردن iTunes

یکی دیگر از راه های تشخیص آیفون اصلی از فیک که بسیار هم ساده است، چک کردن اپل استور گوشی می‌باشد. بعد از روشن کردن گوشی وارد اپل استور شوید و اپدی آیدی خود را وارد کنید. اگر توانستید به فروشگاه اپل یا همان اپ استور وصل شوید نشانه این است که گوشی مورد نظر اصلی است.

سیستم عامل

و در آخر، یکی دیگر از راه های تشخیص گوشی آیفون اصلی از فیک سیستم عامل گوشی و نحوه کار کردن آن است. پس از روشن کردن گوشی و همگام بالا آمدن سیستم عامل ios لوگوی سیب شرکت اپل به شما نمایش داده می‌شود که نمایانگر اصلی بودن گوشی است؛ در صورتی که در بیشتر گوشی های فیک هنگام بالا آمدن سیستم عامل عبارت  Welcome به شما نمایش دادده می‌شود. پس از روشن شدن کامل گوشی با آن کار کنید؛ اگر با کندی یا لگ خوردن مواجه شدید نشان دهنده فیک بودن گوشی است.

اخبار مرتبط
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.
سقف دریافتی هر فرد در استخدام دولت اعم از مدیر و کارمند برای سال ۱۴۰۳ رقم ۷۰ میلیون تومان تعیین شده و تمام شرکت‌های دولتی مکلفند این قاعده را رعایت کنند.
سقف برداشت از حساب‌های بانکی که به صورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.
توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها