پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم برای وراث متوفیان سهام عدالت؛ چگونه سود سال‌های گذشته را هم بگیریم؟

05 دی 1402
خبر مهم برای وراث متوفیان سهام عدالت؛ چگونه سود سال‌های گذشته را هم بگیریم؟

در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، از روز ۲۳ آذرماه مرحله اول از واریز سود سهام عدالت انجام شد و قرار است سود مرحله دوم تا پایان سال جاری پرداخت شود.

افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند ۷۳۶ هزار تومان دریافت کردند. کسانی هم که سهام یک میلیون تومانی داشتند، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به حسابشان واریز شد.

درخصوص انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها روز ۱۵ آبان امسال و پس از ۱۸ سال دولت سامانه‌ای را با نام «میراث» راه اندازی کرد.

اشخاص دارای سجام بورس بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با ورود کد ملی و تاریخ تولد افراد متوفی اقدام به استعلام وضعیت سهام عدالت آنان کنند.

در صورتی که متوفی، سهامدار عدالت بود، وراث مطابق با جدول زمان‌بندی و تاریخ مطرح شده در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان به یکی  از شعب سراسر کشور کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب سراسر کشور بانک‌های ملت، ملی، ‌پارسیان و تجارت مراجعه کنند تا کار ثبت پرونده و تقسیم دارایی متوفی بین وراث انجام شود.

اخیرا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث خبر داد.

بر این اساس سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.
بر اساس این اطلاعیه، تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

در این اطلاعیه آمده است، در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها