پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی + جزییات

06 دی 1402
نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی + جزییات

متقاضیان ثبت نام مسکن می‌توانند با ورود به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن و ارائه کد ملی از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

به گزارش بانک اول  طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم و وعده انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان برای حل مشکل مسکن در کشور است. این طرح با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال برای اقشار مختلف جامعه در حال اجرا است.

با آغاز قانون جهش تولید مسکن و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن افراد می‌توانند با وجود شرایط لازم، فرآیند ثبت نام خود را در سامانه ملی نهضت مسکن آغاز کنند و از فرصتی صاحب‌خانه شدن در دولت سیزدهم بهره‌مند شوند. سامانه نهضت ملی مسکن به عنوان این امکان ثبت نام برای متقاضیان را فراهم می‌کند و همچنین امکان پیگیری فرآیند ثبت نام مسکن ملی را برای افراد فراهم می‌کند.

متقاضیان می‌توانند با استفاده از کد ملی، مشاهده و پیگیری مراحل مسکن ملی، انجام استعلام و دریافت نتایج پیگیری تأیید نهضت ملی مسکن را مطلع شوند.

در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن برای متقاضیان این حوزه برخی قوانین و شرایط برای ثبت نام وضع شد که تنها متقاضیانی که دارای چهارچوب و قوانین بودند امکان ورود به سامانه ملی نهضت مسکن را دارند. در ادامه افرادی که فرایند ثبت نام خود را انجام دادند به دنبال پیگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن هستند تا در صورتی که جز لیست تأیید شدگان بودند، باقی مدارک مراحل بعدی این طرح را تکمیل کنند.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ از طریق سایت saman.mrud.ir امکان پذیر است و افرادی که می‌خواهند از نتیجه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن مطلع شوند باید وارد سایت ثبت نام شده و با وارد کردن اطلاعات لازم، نتیجه ثبت نام خود را مشاهده کنند.

نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

برای اینکه ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی، بتوانند از آخرین وضعیت درخواست ثبت نام خود در این طرح مطلع شوند، بخشی با عنوان (مشاهده و پیگیری درخواست‌ها) در سایت ثبت نام مسکن ملی قرار داده شده تا متقاضیان پیگیری، بتوانند با مراجعه به آن بخش، درخواست خود را پیگیری نمایند. از این رو، در این بخش، به آموزش نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ می‌پردازیم که مطابق مراحل زیر است:

ابتدا آدرس سایت ثبت نام مسکن ملی saman.mrud.ir را سرچ کرده تا وارد صفحه اصلی سامانه ثبت نام مسکن ملی شوید.

به منظور پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲‌، لازم است بر روی گزینه «وضعیت درخواست‌ها» کلیک کنید.

در ادامه در صفحه جدید که باز می‌شود، در جایگاه مشخص شده، کد ملی متقاضی را وارد کرده و گزینه تأیید را کلیک کنید.

رمز عبوری یک بار مصرفی که به شماره همراه متقاضی که در قالب پیامک ارسال می‌شود همراه با کد امنیتی که در صفحه نمایانگر است در جایگاه مشخص وارد کنید و در ادامه مجدد گزینه تأیید را کلیک کنید. اگر همین روند اجرا شود امکان پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ برای متقاضیان فراهم می‌شود.

آغاز ساخت نزدیک به ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش مهر، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش‌از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده و ۵۱ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تأمین شده است. تکمیل به‌موقع واحدها نیازمند تأمین آورده توسط متقاضیان است که با واریز وجه از سوی متقاضیان به صورت مرحله‌ای نیز تسهیلات بانکی تزریق می‌شود.

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها