جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بورس افت کرد؛ فرابورس رشد

06 دی 1402
بورس افت کرد؛ فرابورس رشد

بازار بورس امروز ۱۲۹۶ واحد افت کرد و به دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید؛ این در حالی است که فرابورس ۵۹ واحد افزایش یافت و اغلب نمادهای آن مثبت شدند.

به گزارش بانک اول  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته ۱۲۹۶ واحد کاهش پیدا کرد و به دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید. این ششمین افت متوالی بورس محسوب می‌شود اما کاهش‌ها آنقدر سنگین نیست که بازار سرمایه را از کانال ۲.۲ میلیون واحد دور کند.

شاخص کل هم‌وزن اما برخلاف شاخص کل ۴۴ واحد رشد کرد و در عدد ۷۵۵ هزار و ۲۹۸ واحد ایستاد.

امروز ۳۷۳ هزار معامله به ارزش ۴۵۶۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

بورس افت کرد؛ فرابورس رشد
نقشه بازار  بورس ـ چهارشنبه 6 دی ۱۴۰۲

ومعادن، رمپنا، کچاد و کگل بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که همگی منفی شدند. تکاردان، شهر از نمادهای پرتراکنش منفی و ثشاهد و فولاد از نمادهای پرتراکنش مثبت بودند.

بازار فرابورس هم امروز ۵۹ واحد افزایش یافت و به ۲۶ هزار و ۳۶۸ هزار واحد رسید.

در این بازار ۳۱۰ هزار معامله انجام شد که ارزش آن ۱۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان بود.

هرمز، خاور و انتخاب بشیترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند. فصبا، کرومیت و فن‌افزار از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فصبا، دو نماد دیگر مثبت شدند./ایسنا

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها