پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چند نکته طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

06 دی 1402
چند نکته طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

در سالهای اخیر سرقت خودرو در ایران به یکی از بزرگترین نگرانی‌های مالکان خودرو تبدیل شده است.

به گزارش بانک اول سارقان خودرو به راحتی و خیلی سریع نقص‌های سیستم ایمنی خودروها را تشخیص می‌دهند. به این ترتیب هیچ خودرویی از گزند سارقان در امان نیست و شما باید برای محافظت از خودروی خود به سراغ تجهیزات افزایش ایمنی خودرو بروید. نصب دزدگیر، ردیاب خودرو و سایر تجهیزات ایمنی از جمله اقداماتی هستند که مالکان برای افزایش امنیت خودروی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چگونه از سرقت خودروی خود جلوگیری کنیم؟

با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، بحث امنیت خودرو در برابر سرقت بسیار بیش از گذشته برای افراد اهمیت پیدا کرده است. در ادامه به برخی نکات مهم اشاره می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از سرقت خودروی خود تا حدود زیادی جلوگیری کنید.

نصب ردیاب خودرو

ردیاب خودرو وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان هر لحظه از موقعیت خودرو یا هر وسیله دیگری مطلع شد. ردیاب خودرو در سال‌های اخیر توانسته‌ به طرز چشمگیری آمار سرقت خودرو در کشور را کاهش دهند. استفاده از ردیاب‌ها برای محافظت از خودرو در بین مردم بسیار رایج شده است. این تقاضای شدید مردم سبب شده تا ردیاب‌ها با ویژگی‌های خارق‌العاده تولید و به بازار عرضه شوند. مهمترین ویژگی‌های ردیاب که می‌تواند مانع از سرقت خودروی شما شود، عبارتند از:

  1. ردیاب‌ها به مالکان این امکان را می‌دهد تا هر لحظه که بخواهند، خودروی خود را از راه دور خاموش کنند.

  2. ردیاب خودرو به وسیله یک سیم کارت با مالک ارتباط برقرار می‌کند. این ردیاب در صورت باز شدن درب خودرو، روشن شدن غیر مجاز و .. به سرعت مالک خودرو را از موضوع مطلع می‌سازد.

  3. امکان تعیین محدودی مجاز حرکتی برای خودرو

  4. امکان شنود صدای داخل کابین

  5. و ..

*‌ با وجود تمامی موارد بالا اگر سارقی بتواند خودروی شما را هم به سرقت ببرد. با وجود ردیاب شما از موقعیت دقیق خودروی خود مطلع خواهید بود و پیدا کردن آن برای شما و پلیس به سادگی خوردن یک لیوان آب خواهد بود.

چند نکته طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

استفاده از دزدگیرها برای جلوگیری از سرقت

دزدگیرها سال‌های سال است که در کنار مالکان خودرو قرار دارند و از خودروها در برابر دزدیده شدن محافظت می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی دزدگیرها نیز پیشرفته شده‌اند و در بازار علاوه بر دزدگیرهای ساده، دزدگیرهای تصویری نیز پیدا می‌شود. دزدگیرهای تصویری به طرز چشمگیری ایمنی خودرو را افزایش می‌دهند. این دزدگیرها در صورت باز شدن درب، شکسته شدن شیشه، برخورد هر جسمی با خودرو و... به سرعت مالک خودرو را از موضوع آگاه می‌کنند. برخی از این دزدگیرها به قابلیت خاموش کردن خودرو با ریموت مجهز شده‌اند و شما تا شعاع مشخصی می‌توانید خودروی خود را با ریموت خاموش کنید.

قفل فرمان و پدال برای جلوگیری از سرقت خودرو

اگرچه قفل فرمان و پدال به اندازه ردیاب خودرو در بالا بردن ایمنی خودرو موثر نیستند اما شما باید با هر وسیله‌ای که می‌توانید از خودروی خود در برابر سارقان محافظت کنید. اگر هزینه خرید ردیاب خودرو و نصب دزدگیر برای شما بالا است و امکان تهیه آن‌ها را ندارید. می‌توانید از قفل فرمان و پدال برای افزایش ایمنی خودروی خود استفاده کنید.

چند نکته طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

سایر نکات و اقدامات احتیاطی برای افزایش امنیت خودرو

در بالا با برخی از مهمترین و کاربردی‌ترین تجهیزات افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت اشاره کردیم. اما برخی اقدامات احتیاطی دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد. این موارد عبارتند از:

  1. سارق همواره به دنبال دزدیدن خودرو نیست، گاهی اوقات هدف سارق تنها دزدیدن لوازم جانبی خودرو است. آمار دزدیده شدن باتری، رینگ، زاپاس و ضبط خودرو بسیار بالا است. برای جلوگیری از دزدیده شدن این موارد شما می‌توانید از قفل‌ کاپوت، بست محافظتی باتری، قفل رینگ، قفل زاپاس و پنل ضد سرقت ضبط خودرو استفاده کنید.

  2. حتی الامکان از ضبط‌ها و باندهای گران قیمت در خودروی خود استفاده نکنید. وجود این ضبط‌ و باند در خودرو باعث تحریک سارقان برای سرقت می‌شود.

  3. اگر مجبور به پارک کردن خودروی خود برای مدت زمان طولانی هستید. هر چند وقت یکبار به خودروی خود سر بزنید و به هیچ عنوان خودروی خود را در یک مکان به مدت زمان طولانی رها نکنید.

  4. در خودروی خود پول و لوازم گران قیمت مانند لپ تاپ، تلفن همراه و .. نگهداری نکنید. این موارد سارقان را وسوسه می‌کنند و زمینه را برای سرقت خودروی شما فراهم می‌کند. متاسفانه آمار سرقت لپ تاپ و تلفن همراه در خودرو به شدت زیاد است.

  5. از پارک کردن خودروی خود در مکان‌هایی که تردد بسیار کم است، خودداری کنید. بهتر است تا خودروی خود را در پارکینگ‌ پارک کنید تا خیالتان از امینت آن راحت باشد.

  6. برخی کم توجهی‌های راننده مانند پایین بودن شیشه، جا گذاشتن سوئیچ بر روی خودرو، قفل نکردن درهای خودرو و... سبب می‌شود تا یک لقمه حاضر و آماده برای دزدد فراهم باشد. هنگام ترک خودرو حتما از بالا بودن شیشه و قفل بودن درب‌ها مطمئن شوید.

ردیاب‌ خودرو بهترین نگهبان خودروی شما است

به یاد داشته باشید که سارقان همیشه یک قدم از شما جلوتر هستند. سارقان می‌توانند قفل فرمان، پدال و حتی دزدگیر شما را به راحتی از کار بیاندازند، اما چند درصد این احتمال وجود دارد که ردیاب خودروی شما را پیدا کنند؟ می‌توان ادعا کرد که احتمال اینکه یک سارق بتواند ردیاب خودروی شما را پیدا کند، تقریبا برابر با صفر است. این دلیل در کنار مزایای منحصربه‌فرد ردیاب خودرو سبب شده است تا از ردیاب خودرو به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو یاد شود. از جمله مهمترین انواع ردیاب موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ردیاب آهنربایی: این دسته از ردیاب‌ها دارای یک آهنربای قوی هستند و شما می‌توانید آن را به هر سطح فلزی متصل کنید. ردیاب‌های آهنربایی شارژی هستند و برای نصب آن‌ها نیاز به دستکاری سیم‌کشی خودرو وجود ندارد.

  2. ردیاب سیمی: این ردیاب‌ها به سیستم سیم‌کشی خودروی شما متصل می‌شوند و به شارژ کردن نیازی ندارند.

  3. ردیاب شخصی: این نوع از ردیاب‌ها برای محافظت از کودکان و سالمندان (به ویژه افرادی که دچار آلزایمر هستند) استفاده میشوند. این ردیاب‌ها کوچک هستند و در جیب یا داخل لباس شخص قرار داده می‌شوند.

سخن پایانی

سرقت خودرو یکی از دل نگرانی‌های بزرگ در جامعه امروزی ما است. تصور کنید که خودرویی که با هزار زحمت خریده‌اید را به سرقت ببرند، حتی تصورش هم تن و بدنتان را خواهد لرزاند. به همین دلیل است که شرکت‌های مختلف همواره در تلاش بوده‌اند تا با ساخت وسایلی امنیت خودرو را بالا ببرند. پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر به کمک این شرکت‌ها آمد تا در نهایت ردیاب خودرو ساخته شود. ردیاب‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود مطلع شوند و تا حدود زیادی امنیت آن به این طریق حفظ شود. به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ برندها و تولیدکننده‌های معتبر در زمینه تولید ردیاب بروید تا ردیابی کارآمد با طول عمر طولانی خریداری کنید.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها