جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

علائم و نشانه‌های گردش خون ضعیف را بشناسید

06 دی 1402
 علائم و نشانه‌های گردش خون ضعیف را بشناسید

سیستم گردش خون بدن شما مسئول ارسال خون، اکسیژن و مواد مغذی به سرتاسر بدنتان است. گردش خون ضعیف بیشتر در اندام‌هایی نظیر پاها و بازوها دیده می‌شود.

به گزارش بانک اول گردش خون ضعیف معمولاً ناشی از مشکلات سلامتی است. بنابراین، درمان علل زمینه‌ای برای کنترل این اختلال امر مهمی است. شرایط متعددی می تواند منجر به گردش خون ضعیف شود. شایع ترین علل عبارتند از چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مشکلات شریانی.

اگر پاهای شما مدام به خواب می روند یا احساس تورم، بی قراری و سنگینی می کنید، ممکن است نشانه هایی از گردش خون ضعیف را تجربه کنید. یکی از علل بالقوه گردش خون ضعیف، بیماری ورید است که به عنوان نارسایی وریدی نیز شناخته می شود. بیماری ورید علت اصلی واریس و سیاهرگ های عنکبوتی است.

در زیر، ما در مورد علل گردش خون ضعیف، علائم گردش خون ضعیف و درمان گردش خون ضعیف در پاها صحبت می کنیم. اگر سوال دیگری دارید، توصیه می کنیم با یک متخصص رگ مشورت کنید.

علائم رایج گردش خون ضعیف

“گردش خون ضعیف” زمانی است که اندام‌های شما، مانند ساق پا، مچ پا ، خون و اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را ایجاد کنید.

  • سردی پاها: کاهش جریان خون در پاهای شما می تواند باعث شود که احساس سردی بیشتری نسبت به سایر قسمت های بدن داشته باشید. اگر در پاهای خود سردی دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • پا، مچ پا یا پاهای متورم : وقتی رگ‌های شما ضعیف باشد، نمی تواند خون را به سمت قلب فشار به درستی پمپاژ کند و این باعث جمع شدن خون در اندام‌های تحتانی می شود. این تجمع خون فشار بیشتری به ناحیه وارد می کند و باعث تجمع مایع و تورم می شود.
  • گرفتگی عضلات : جریان خون ناسازگار ممکن است منجر به گرفتگی، درد عضلانی شود. از آنجایی که علاوه بر گردش خون ضعیف، دلایل زیادی برای گرفتگی عضلات وجود دارد، توصیه می کنیم برای این علامت به دنبال ارزیابی پزشکی باشید.
  • بی حسی : گردش خون ضعیف ممکن است باعث شود که احساس گزگز یا بی حسی در ران ها، ساق پا یا پاهای خود داشته باشید. این می تواند نشانه ای از نارسایی وریدی باشد.
  • تغییر در رنگ پوست : فقدان جریان خون کافی می تواند منجر به تغییر رنگ پوست شود. بیشتر اوقات، این پاها، مچ پا یا پاها را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • زخم های وریدی : با گذشت زمان، شکستگی در پوست پای شما می تواند بزرگتر و دردناک تر شود. بدون درمان، زخم های وریدی زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند یا ممکن است اصلاً بهبود نیابند.
  • وریدهای واریسی : هنگامی که خون در رگ‌های شما به دلیل گردش خون ضعیف جمع می‌شود، به رگ‌ها فشار وارد می‌کند و باعث انبساط آن‌ها می‌شود. با گذشت زمان، رگ های واریسی می توانند ایجاد شوند.

اگر یک یا چند نشانه از گردش خون ضعیف را تجربه کردید، حتما آنها را به یک متخصص پزشکی معرفی کنید. هنگامی که علت زمینه ای مشخص شد، می توان برای کاهش علائم دردناک و ناراحت کننده، درمان گردش خون ضعیف ارائه داد.

چه چیزی باعث گردش خون ضعیف می شود؟

دلایل بالقوه زیادی برای گردش خون ضعیف وجود دارد. یک متخصص ورید باتجربه می‌تواند به تعیین علت گردش خون ضعیف شما، همراه با ارائه توصیه‌های شخصی کمک کند.

علل گردش خون ضعیف در پاها عبارتند از:

  • بیماری ورید : بیماری ورید زمانی اتفاق می افتد که دریچه های ورید کوچک و یک طرفه آسیب ببینند و کار نکنند. بیماری ورید اغلب با علائم فیزیکی مانند رگ های واریسی و رگ های عنکبوتی همراه با علائم وریدی مانند تورم پا، گرفتگی و سنگینی همراه است.
  • لخته شدن خون : علائم گردش خون ضعیف نیز می تواند ناشی از لخته شدن خون باشد. ترومبوز ورید عمقی (DVT)، یک نوع جدی لخته خون که در سیستم وریدی عمقی ایجاد می‌شود، یک وضعیت سلامتی جدی است. DVT می تواند شکسته شود و به ریه ها برود. این به عنوان آمبولی ریه شناخته می شود، یک مورد تهدید کننده زندگی که نیاز به درمان فوری دارد.
  • سندرم می-ترنر : این سندرم زمانی را توصیف می‌کند که شریان ایلیاک راست ورید ایلیاک چپ را فشرده می‌کند و جریان خون را از پای چپ محدود می‌کند. این می تواند منجر به تورم و سایر علائم گردش خون ضعیف شود.
اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها