ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی +نحوه محاسبه

06 دی 1402
 میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی +نحوه محاسبه

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شده است که زمان پرداخت آن، معمولا در اسفند ماه صورت می گیرد.

به گزارش بانک اول،عیدی و پاداش آخر سال یکی از حقوقی است که در پایان سال به کارمندان دولت، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری تعلق می گیرد.

مبلغ این عیدی برای هر گروه از این افراد به طور جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می شود. حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط هئیت وزیران و حقوق کارکنان مشغول قانون کار توسط وزارت کار تعیین می شود. میزان عیدی برای افرادی که کمتر از یکسال سابقه کار دارند هم بر اساس ماه های حضور آن ها در محل کار محاسبه خواهد شد.

عیدی کارگران طبق مصوبه ای که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، محاسبه و تعیین می شود، بر اساس این مصوبه که در سال ۱۳۷۰ تصویب شد، عیدی آخر سال کارگران برابر با دو برابر حداقل دریافتی کارگر است. البته این مبلغ حداقل عیدی کارگر است و حداکثر عیدی می تواند تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر پرداخت شود. بنابراین، عیدی حقوق کار حداقل برابر با دستمزد شصت روز کار اخیر و حداکثر برابر با دستمزد نود روز کار اخیر اوست.

همچنین میزان عیدی کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی آن ها تجاوز کند. بر اساس قانون، پرداخت عیدی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه ها مشغول به کارهستند نیز الزامی است، در این صورت میزان عیدی کارگر باید بر اساس شصت روز دستمزد و متناسب با روزهای کار او محاسبه شود. در واقع، در این شرایط ابتدا عیدی ماهانه برای کارگر محاسبه می شود با ضرب در تعداد ماه های سابقه کار وی مبلغ نهایی عیدی سالیانه تعیین و پرداخت می شود.

اخبار مرتبط
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد. به گزارش بانک اول، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری برای سال 1403 نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت. افزایش حقوق فروردین ماه قرار بر این است در خرداماه واریز شود. حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری با افزایش واریز خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بازنشسته کارگری بعدبخت
ارسال شده در : جمعه 08 دی 1402

باسلام. آقای مسولین بازنشستهای کارگری و ........خواهشن عیدی ما بازنشستها ی کارگری. را. مثل عیدی کارگران پرداخت کنید چون ما هیچ امتیاز و امکاناتی نداریم چرا اینقدر ما بازنشستهای کارگری را عزیت می کنید ما نه وام درست نه فروشگاه نه وام فرزند نه بیمه تکمیلی درست و...........

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها