شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

8 آداب معاشرتی که همه اشخاص بافرهنگ باید از آن استفاده کنند+ تصاویر

07 دی 1402
8 آداب معاشرتی که همه اشخاص بافرهنگ باید از آن استفاده کنند+ تصاویر

آداب معاشرت روزمره صرفاً استفاده از چنگال برای خوردن سالاد نیست، بلکه با رعایت آن نشان هم می دهید که برای هم خود و هم اطرافیان تان احترام قائل هستید.

به گزارش بانک اول گاهی کارهای جزئی می توانند نشان دهند که یک شخص فردی مؤدب و بافرهنگ است، یا برعکس فردی است که به راحتی می تواند به دیگران اهانت کند.

در ادامه از چند آداب معاشرتی خواهیم گفت که هر چند ساده اند، اما رعایت آن ها تعاملات اجتماعی مان را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

۱- کیف تان را طوری آویزان کنید که برای کسی ایجاد مزاحمت نکند

وقتی پشت میز می نشینید، کیف تان را روی صندلی خالی میز خودتان، یا روی پاهایتان و یا پشت تان روی همان صندلی خودتان بگذارید. گذاشتن کیف روی زمین یا آویزان کردن آن از پشت صندلی کار درستی نیست چون می تواند جلوی راه دیگران را بگیرد.

اگر جای شلوغی بودید، کیف را از روی دوش تان بردارید (یا اگر کوله پشتی است، از روی پشت تان بردارید) و آن را جلوی خودتان بگیرید. هنگام انداختن کیف یا برداشتن آن مراقب باشید که ناخواسته به کسی ضربه نزنید.

۲- هنگام خرید در فروشگاه، چرخ خریدتان را کنار راهرو پارک کنید

فروشگاه ها، بخصوص در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی، معمولاً بسیار شلوغ هستند. به همین دلیل، همچون پارک کردن خودرو، در این مورد هم قانون مهمی هست که باید آن را رعایت کرد. چرخ خریدتان را به یک سمت راهرو نزدیک کنید تا وسط راهرو برای باقی مشتریان خالی بماند. اگر راهرو خیلی باریک بود، چرخ خریدتان را سر راهرو پارک کنید و بعد از برداشتن اجناس مورد نظرتان از قفسه ها، پیش چرخ بازگردید.

۳- برای نوشیدنی ها از زیردستی استفاده کنید

وقت هایی که خانه ی کسی هستید، پیش از گذاشتن لیوان نوشیدنی خود، حتماً یک زیردستی یا دستمال کاغذی زیر آن قرار دهید. اگر زیردستی یا دستمال در دسترس نبود، از میزبان درخواست شان کنید. ممکن است صرفاً فراموش کرده باشد و از درخواست شما خوشحال هم شود.

۴- برای صحبت با تلفن همراه، محل را ترک کنید

ما بسیاری از اوقات مجبور در مکان های عمومی مجبور به پاسخ دادن به تماس های تلفنی مان می شویم، مثلاً در سوپرمارکت، بانک یا اتوبوس. اول از همه باید ببینید که آیا ضروری است آن تماس را همان لحظه پاسخ دهید یا خیر، چون همه ی اطرافیان تان مکالمه ی شما را خواهند شنید. اگر پاسخ به تماس لازم بود، سعی کنید به جای خلوت تری بروید که افراد زیادی در آنجا نباشند.

۵- صندلی تان را قبل از رفتن به سمت داخل هل دهید

فرقی نمی کند به رستوران رفته باشید یا یک جلسه ی کاری؛ این کار یک حرکت مؤدبانه نسبت به دیگران است. فراموش نکنید که پیش از ترک میز، صندلی را تو دهید تا جلوی راه کسی را نگیرد و باعث سقوط نشود.

۶- هنگام فشردن لیموترش دست تان را جلویش بگیرید

بیشتر اوقات هنگام فشردن لیموترش، اطرافیان مان را در نظر نمی گیریم. اما آداب معاشرت می گوید باید لیموترش را باید با یک دست فشار دهد و با دست دیگر جلوی آن را بگیرید تا آب آن تصادفاً به بقیه ی افراد پشت میز نپاشد.

۷- محکم دست دهید

از شل دست دادن خودداری کنید چون ذهنیت خوبی از شما در دیگران نمی سازد و باعث می شود فردی ضعیف با ناامنی های روانی به نظر برسید. محکم دست دهید، اما نه خیلی محکم. اگر شخص مقابل تان با شما شل دست داد، یک فشار ملایم به دستش وارد کنید. حفظ تماس چشمی حین دست دادن را هم فراموش نکنید.

۸- هنگام صحبت با دیگران عینک آفتابی تان را بردارید

قانونی در مورد استفاده از عینک آفتابی وجود دارد که بسیاری از مردم فراموشش می کنند؛ برنداشتن عینک آفتابی خود هنگام صحبت با دیگران، کار بی ادبانه ای محسوب می شود. به علاوه، ما بیشتر احساسات مان را از طریق چشم هایمان ابراز می کنیم و اگر عینک آفتابی مان را از روی صورت مان برنداریم، ممکن است شخص مقابل مان تصور کند که سعی داریم احساسات واقعی مان را از او پنهان کنیم.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها