پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

وام فرزندآوری را چگونه دریافت کنیم؟ + مبلغ وام

07 دی 1402
وام فرزندآوری را چگونه دریافت کنیم؟ + مبلغ وام

وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند، تا حداکثر دو سال پس از تاریخ تولدشان تعلق می‌گیرد.

به گزارش بانک اول  از سال گذشته و پس از ابلاغ بخشنامه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به شبکه بانکی، پرداخت این تسهیلات در برخی بانک‌ها آغاز شد و تاکنون به حدود ۵۶۰ هزار متقاضی پرداخت شده است.

در روزهای گذشته، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از رشد ۳۹.۵ درصدی پرداخت تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه خبر داد و افزود: میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه امسال ۳۴.۶ همت بود که این تسهیلات به ۵۵۹ هزار متقاضی پرداخت شده است.

وام فرزندآوری چقدر است؟

در آخرین بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی که از ابتدای امسال به اجرا در آمده، برای فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت چهار سال ، فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت شش سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت هفت سال تسهیلات تعیین شده است.

شرایط دریافت وام فرزندآوری

وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی دارد؛ ازجمله اینکه نیاز به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارد، برای دریافت این تسهیلات یک ضامن معتبر و ارائه سفته کافی است و بازپرداخت آن از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست و متقاضیانی که این کارت را ندارند نیز می‌توانند وام فرزندآوری بگیرید.

نحوه دریافت وام فرزندآوری

متقاضیان دریافت وام فرزندآوری ابتدا باید وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس ve.cbi.ir شوند و اطلاعاتی مانند کد ملی پدر و فرزند، اطلاعات شهر و محل سکونت، سال تولد فرزند و دیگر اطلاعات هویتی را وارد کنند تا ثبت‌نام‌شان تکمیل شود. در پایان نیز یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به متقاضیان داده می‌شود که این کد به منزله تایید تقاضای وام است و پس از آن شعبه بانک تعیین شده برای دریافت وام مشخص می‌شود. در این مرحله متقاضی وام ۱۲ روز فرصت دارد تا مدارک خود را به شعبه معرفی شده تحویل دهد و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها