جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بازار داغ کاشت ایمپلنت‌های مغزی در جهان

07 دی 1402
بازار داغ کاشت ایمپلنت‌های مغزی در جهان

پیش از این شرکت کاشت مغز ایلان ماسک «نورالینک» اعلام کرد جذب داوطلبان برای آزمایش رابط مغز و کامپیوتر را آغاز کرده است؛ ماسک پیش از این گفته بود قصد دارد انسان‌ها را با هوش مصنوعی ادغام کند.

به گزارش بانک اول ماسک پیش از این گفته بود قصد دارد انسان را با هوش مصنوعی ادغام کند.

نور الینک در این پروژه و در قدم اولیه باید افراد فلج را قادر کند تا فقط با افکار خود مکان نما یا صفحه کلید را کنترل کنند.اما در عین حال تلاش رقبای تجاری ماسک برای اتصال مغز به رایانه در حال افزایش است.

امسال شرکت سینکرون رقیب نورالینک ایمنی طولانی مدت ایمپلنت خود را پس از تست روی بیماران نشان داد.

منشا رابط های مغز و دستگاه های کامپیوتری به دهه 1970  و 1960 بر می گردد زمانی که اولین نمونه آن روی حیوانات آزمایشگاهی آزمایش شدند..

شرکتها در تلاش خود برای تجاری سازی سیستم هایی هستند که بیماران با استفاده از آن می توانند در خانه از آن استفاده کنند.

در این روش سیستم های بی سیم با ایمپلنت های کوچک و انعطاف پذیر طراحی می شوند که در واقع پایه اصلی تحقیقات رابط های مغز را شامل می شود.در بهمن سال گذشته سینکرون داده های کلیدی از 4 بیمار فلج در استرالیا را منتشر کرد که نشان می داد دستگاه نصب شده بر روی مغز بیماران می تواند سیگنال های عصبی را از داخل رگ خونی در مغز به مدت یک سال بدون هیچ عارضه جانبی جدی منتقل کند.

اخبار مرتبط
مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی، مشاغلی که بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی می‌گیرند را اعلام کرد که بخش فناوری و آی.تی در صدر این فهرست قرار دارد. در بحبوحه گسترش هوش مصنوعی شاید خوب باشد که بدانیم چه مشاغلی می‌توانند بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی بپذیرند، در این نمودار، نتایج گزارش مجمع جهانی اقتصاد درنظرگرفته شده که تخمین می‌زند چگونه بخش‌های مختلف شغلی در معرض اختلال هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.
اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.
در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «طراحی، توسعه، استقرار و استفاده نامناسب یا مخرب از سامانه‌های هوش مصنوعی، خطراتی دارد که می‌تواند به تضعیف حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و بهره‌مندی از آن‌ها منجر شود.»
هوش مصنوعی امروزه با ورود به هر حوزه‌ای، منجر به ایجاد تحولاتی می‌شود. یکی از این تحولات در حوزه پزشکی رقم خورده است. در پیشرفته‌ترین سطوح جراحان مغز با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، چگونه این تحول را رقم زده‌اند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها