شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

طرح جدید مسکن / قیمت زمین دولتی مشخص شد

07 دی 1402
طرح جدید مسکن / قیمت زمین دولتی مشخص شد

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام قیمت زمین خانوارهای مشمول طرح جوانی جمعیت از احتمال واگذاری این اراضی به‌صورت مشاعی به چند خانوار خبر داد.

به گزارش بانک اول  تقی رضایی اظهار کرد: شرایط واگذاری زمین به  خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب دو قانون طرح جوانی جمعیت ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای 4 فرزند زیر 20 سال  باشند مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین یا مسکن می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق این قانون قطعات زمینی که ارائه شده در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر است و نرخ باروری آنها باید طبق قانون باشد.

وی افزود: در این زمینه سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه‌ای را فراهم کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی  طبق نامه‌ ابلاغی قیمت زمین را مشخص کرد. 

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: طبق بخش‌نامه ابلاغ شده ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و 172 میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به صورت مشاعی این اراضی به دو یا سه خانواده واگذار می شود.

رضایی گفت: صرفا هزینه‌های آماده‌سازی  از جمله تحصیل‌، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد پس از 2 سال تنفس طی 8 سال به صورت اقساطی این هزینه‌ها را می‌پردازند.

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها