جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چکار کنیم باطری ماشین نخوابد! / ترفند بهتر کار کردن باتری خودرو در زمستان

08 دی 1402
چکار کنیم باطری ماشین نخوابد! / ترفند بهتر کار کردن باتری خودرو در زمستان

به گفته یک مکانیک متخصص خودرو ، بررسی رایگان و یک تمیزکاری ساده می‌تواند راز عملکرد بهتر خودروی شما در زمستان باشد.

به  گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسکاتی کیلمر  متخصص مکانیک خودرو که بیش از ۵۰ سال در تعمیر خودروها تجربه دارد، توضیح داد که چگونه در هوای سرد بهترین استفاده را از موتور خود داشته باشید.

اسکاتی یک مکانیک متخصص، گفت: «هرچه هوا سردتر باشد، باتری اتومبیل شما سخت‌تر ماشین را روشن می‌کند. چون موتور در سرما سخت می‌چرخد و روغن ماشین هم سنگین‌تر است. وقتی هوا صفر درجه سانتیگراد باشد، ۳۵ درصد از قدرت میل لنگ باتری از دست می‌رود. البته، مشکل دیگر این است که اتصالات در خودرو کثیف و گاهی دچار خوردگی می‌شوند که این هم کار را سخت‌تر می‌کند.» به گفته کیلمر این موارد می‌تواند تاثیر مستقمی روی باتری‌های خودرو و تولید برق کند.

جریان برق توسط دو صفحه فلزی غوطه ور در محلول الکترولیت ایجاد می‌شود. هنگامی که باتری شارژ می‌شود، این صفحات با محلول واکنش داده و الکترون تولید می‌کنند که به عنوان جریان الکتریکی به مدار منتقل می‌شود. در دمای انجماد، این فرآیند کارایی کمتری دارد، زیرا واکنش در اثر سرما کندتر می‌شود و تولید، حفظ و تخلیه نیرو برای باتری دشوارتر می‌شود..

خوشبختانه،این مکانیک ماهر چند راه حل سریع ارائه کرد که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

اول از همه، پایانه‌های باتری (اتصالات فلزی بالای باتری) را به طور مرتب تمیز کنید؛ به خصوص اگر زنگ زدگی یا خوردگی روی آن‌ها مشاهده کردید. همیشه مطمئن شوید که موتور خاموش است و اتصال باتری قطع شده است.

یک راه آسان برای تمیز کردن باطری‌ها این است که کمی جوش شیرین و سپس چند قطره آب لیمو روی آن بریزید و سپس با پنبه یا مسواک روی آن بکشید. پس از انجام این کار، کمی ژله نفتی، مانند وازلین به هر پایانه بمالید و آن‌ها را دوباره وصل کنید، این بار با پایانه مثبت شروع کنید.

توصیه دوم اسکاتی این است که باطری خودرو را مرتباً توسط یک مکانیک محلی بررسی کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد؛ چون آن‌ها می‌توانند به شما توصیه کنند که آیا نیاز به تعویض باتری دارید یا خیر. این کار از خرید یک باتری نو کم هزینه‌تر است.

همیشه هنگام کار با برق برای جلوگیری از شوک یا برق گرفتگی احتمالی اقدامات احتیاطی را انجام دهید و اگر در مورد نحوه انجام آن مطمئن نیستید کار را توسط یک متخصص انجام دهید.

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شکوری‌مهربان
ارسال شده در : جمعه 15 دی 1402

اطلاعات‌‌خوب‌،مفیدواقعامتشکریم.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها