ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

مهم / شرایط خرید بیمه سربازی اعلام شد + لینک سایت

09 دی 1402
مهم / شرایط خرید بیمه سربازی اعلام شد + لینک سایت

تبدیل شدن بیمه سربازی به سابقه کار به چند شرط نیاز دارد.

به گزارش بانک اول، برای ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید به آدرس eservicesmi.tamin.ir مراجعه کنید. این سایت علاوه بر کارهای غیر حضوری تامین اجتماعی مانند دریافت فیش تامین اجتماعی، سایت خرید بیمه سربازی نیز محسوب می‌شود. در اولین قدم باید کار ثبت نام در سایت را انجام دهید و نام کاربری و رمز ورود را حتما به خاطر بسپارید. این آدرس متعلق به انجام  امور مرتبط به سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری است. 

بر اساس قانون، آنهایی که قبل از سال ۱۳۸۳ دوره خدمت‌شان را گذرانده‌اند، در صورتی که قبل از آن شغلی داشته که برایش بیمه رد شده‌باشد؛ دیگر نیازی به پرداخت هزینه ندارند. دوره سربازی این افراد در ادامه سال‌های شغلی‌شان در نظر گرفته می‌شود و ارائه و پر کردن فرم درخواست تنها کاری است که باید انجام بدهند.

ترجیح برخی این است که درخواست‌شان را نزدیک به موعد بازنشستگی ارائه کنند تا زودتر این دوران را شروع کنند. با توجه به اینکه قوانین مرتبط با سازمان تامین اجتماعی دائما در حال تغییر است منطقی و عاقلانه این است که خیلی زودتر برای انجام آن اقدام کنید. اما شرایط برای افرادی که بعد از سال ۸۳ دوره خدمات سربازی را گذرانده‌اند فرق دارد و مشمول قانون جدید بیمه سربازی می‌شود. آنها باید هزینه خرید را بپردازند و برای این افراد هزینه بر اساس همان فرمول ۷ درصدی حساب می‌شود.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها