پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

اولین نشانه بیماری پارکینسون چیست؟

09 دی 1402
اولین نشانه بیماری پارکینسون چیست؟
پارکینسون، بیماری عصبی است که در اثر از دست دادن سلول‌های مغزی در ناحیه‌ای حساس از مغز ایجاد می‌شود.

به گزارش بانک اول نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات کوچک در دستخط افراد می‌تواند اولین علامت ابتلا به بیماری پارکینسون باشد.

افراد مبتلا به پارکینسون اغلب درمی‌یابند که دستخط آنان کوچکتر و فشرده‌تر شده همچنین ممکن است نوشتن برای مدت زمان طولانی‌تر دشوارتر باشد.

تغییرات ناشی از آغاز سفتی عضلات دست و انگشتان ناشی از پارکینسون و سایر علائم پارکینسون شامل سفت شدن اندام‌ها و مشکلات در ایستادن یا راه رفتن است.

نتایج حاصل از تحقیق بر روی ۴۰ بزرگسال نشان داد که نیمی از آنان در مراحل اولیه بیماری پارکینسون هستند. از آنان خواسته شد تا نام خود را بنویسند و برخی از آدرس‌ها را کپی کنند.

تجزیه و تحلیل رایتنه‌ای دستخط آنان توانست با ۹۷.۵ درصد دقت تشخیص دهد که چه کسی به پارکینسون مبتلاست.

افراد مبتلا به این بیماری دارای نوشته‌های کوچکتر بودند و قلم خود را به نرمی فشار می‌دادند همچنین مدت زمان بیشتری قلم خود را در هوا سپری کردند.

پروفسور سارا روزنبلوم، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: این یافته بسیار مهم است، زیرا در حالی که بیمار قلم را در هوا نگه می‌دارد، ذهن او در حال برنامه‌ریزی برای اقدام بعدی خود در فرآیند نوشتن و نیاز به زمان بیشتر نشان‌دهنده کاهش توانایی شناختی سوژه است.

تغییرات در دستخط می‌تواند سال‌ها قبل از تشخیص بالینی رخ دهد بنابراین می‌تواند سیگنال اولیه از نزدیک شدن بیماری باشد.

پروفسور روزنبلوم افزود: شناسایی تغییرات در دستخط می‌تواند منجر به تشخیص زودهنگام بیماری و مداخله عصبی در یک لحظه حساس شود.

نتایج این تحقیق در نشریه نورولوژی (Neurology) منتشر شد.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها