شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

مجوز افراد دارای بیش از ۱۰ عنوان جواز مشاغل‌خانگی لغو شد

09 دی 1402
مجوز افراد دارای بیش از ۱۰ عنوان جواز مشاغل‌خانگی لغو شد

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام‌کرد: مجوزهای افرادی که بیش از ۱۰ مجوز مشاغل‌خانگی دریافت کرده بودند، لغو شد.

به گزارش بانک اول  از مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار بر اساس اعلامیه جدید این مرکز، متقاضیان مشاغل خانگی حداکثر می‌توانند ۱۰ مجوز دریافت کنند. بنابراین افرادی که در کسب و کار خانگی بیش از ۱۰ مجوز دریافت کرده بودند شناسایی شدند و مجوزهای آنها لغو شد.

طبق اطلاعیه مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، تعیین سقف فقط برای دریافت مجوزهای خانگی است اما برای سایر رسته‌های شغلی محدودیتی برای دریافت مجوز وجود ندارد.

افرادی که در روند دریافت مجوز تخلف کنند مشمول ابطال مجوز شده و ۲ سال از خدمات درگاه ملی مجوزها محروم می‌شوند، اما در صورت لغو مجوز به هر دلیلی اعم از اشتباه وارد کردن مشخصات، بلافاصله می‌توان درخواست ثبت مجدد انجام داد./ایرنا

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها