پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

حساب بازنشستگان شارژ شد / آغاز واریز پاداش پایان خدمت

09 دی 1402
حساب بازنشستگان شارژ شد / آغاز واریز پاداش پایان خدمت

واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان در برخی از استان‌ها آغاز شد. طبق جدیدترین اخبار بازنشستگان، ۴۰ درصد مبلغ پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه پرداخت شده است.بیشتر از این وعده داده شده بود که واریز پاداش بازنشستگان تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش  بانک اول  واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان به تازگی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است با این حال هنوز هم اکثر بازنشستگان در انتظار دریافت پاداش خدمت هستند. یک منبع آگاه در این زمینه گفته است: فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان سایر وزارتخانه‌ها در انتظار دریافت معوقات مزدی خود هستند و از تاخیر در پرداخت انتقاد دارند. همچنین طبق اخبار رسیده بازنشستگان جهادکشاورزی استان کرمانشاه معوقات مزدی خود را دریافت کرده‌اند.

پرداخت معوقه معلمان بازنشسته

همچنین به تازگی مهدی مسکنی ، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز پرداخت معوقه معلمان بازنشسته خبر داده و در این باره گفته است: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر و آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.  این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت. در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرائب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای عزیزان مشمول صادر شده است که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

معلمان بازنشسته می‌گویند هر ماه تاخیر در پرداخت معوقات به معنای بی‌ارزش شدن آن است؛ در تورم فعلی بهتر است بالافاصله مطالبات مزدی واریز شود.

پاداش پایان خدمت چیست؟

به استناد ماده ۷۵ آیین ­نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی، به عضو بازنشسته و از کار افتاده مشمول آیین‌­نامه و ورثه قانونی عضو متوفی، به ازاء هر سال خدمت قابل قبول تا حداکثر « ۳۰» سال، معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی به اضافه وجوه مربوط به مرخصی­های ذخیره شده به عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها