جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

۱۰ عادت میلیاردر‌های خودساخته را بشناسید

10 دی 1402
۱۰ عادت میلیاردر‌های خودساخته را بشناسید
اکثر ثروتمندان خودساخته هستند و ثروت خود را از طریق ترکیبی از کار سخت، تحصیل و سرمایه‌گذاری به دست آورده‌اند.
به گزارش بانک اول تیم کورلی، نویسنده و کارشناس ثروت، سال‌ها با صد‌ها میلیونر مصاحبه کرده است تا عادات و طرز فکر آن‌ها را بیاموزد. تحقیقات او به این نتیجه رسید که ۲۰ درصد از میلیونر‌ها علیرغم داشتن درآمد طبقه متوسط، اولین میلیون دلار خود را در اواسط تا اواخر ۳۰ سالگی به دست آوردند. آن‌ها با صرفه‌جویی و پس‌انداز و سرمایه‌گذاری منظم حدود ۲۰٪ یا بیشتر از درآمد خود ثروت‌اندوزی کردند.

 حدود ۲۸ درصد از میلیونر‌ها برای ثروتمند شدن ریسک‌های زیادی کرده‌اند. آن‌ها درگیر کار‌های پرمخاطره و با پاداش بالا بودند. این افراد انتخاب می‌کنند که ورزشکار، نوازنده، کارآفرین یا بازیگر حرفه‌ای شوند. اکثر آن‌ها موفق نمی‌شوند، اما کسانی که موفق می‌شوند، به مراحل بالایی از موفقیت دست می‌یابند. میانگین دارایی خالص آن‌ها ۷.۴ میلیون دلار است. بیش از ۳۰ درصد از مردم با پیروی از مسیر معمول بالا رفتن از نردبان شرکت و رسیدن به سمت‌های مدیریتی میلیونر شدند. این مدیران به طور متوسط پس از ۲۲ سال ۳.۴ میلیون دلار درآمد دارند.

اصول ثروتمند شدن

اصول کلیدی برای دستیابی به موفقیت مالی و انباشت ثروت در طول زمان شامل عادات مالی زیرکانه است، مانند سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و زندگی در حد توان.

در حرفه خود، افراد موفق دارای قدرت فوق‌العاده انعطاف‌پذیری هستند؛ توانایی بازگشت به عقب در هنگام زمین خوردن، سرسختی ذهنی برای غلبه بر طرد شدن، هوش هیجانی برای دیدن گذشته مخالفان و اعتماد به نفس برای باور به خود در حالی که هیچ‌کس دیگری این کار را انجام نمی‌دهد. چهره‌های موفق قبل از اینکه به رسمیت عمومی، کسب ثروت و مشاغل پردرآمد پی ببرند، بر شکست‌ها غلبه می‌کنند.

در اینجا ۱۰ عادت افراد ثروتمند آورده شده است:

زندگی فروتنانه: بسیاری از میلیونر‌ها متواضعانه زندگی می‌کنند و ثروت خود را از طریق سبک زندگی تجملاتی یا مصرف‌گرا بودن آشکارا به نمایش نمی‌گذارند. آن‌ها ممکن است با ماشین‌های معمولی رانندگی و در محله‌های پایین زندگی کنند.

صرفه‌جویی مهم است: یکی از ویژگی‌های رایج در بین میلیونر‌ها صرفه‌جویی است. آن‌ها تمایل دارند مراقب مخارج خود باشند، در خرید‌های خود به دنبال ارزش باشند و از بدهی‌های غیرضروری اجتناب کنند.

سرمایه‌گذاری عاقلانه: میلیونر‌ها معمولاً سرمایه‌گذاری بلندمدت را بر مخارج کوتاه‌مدت ترجیح می‌دهند. آن‌ها بر ایجاد ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات تمرکز می‌کنند.

کمتر از حد توان خود زندگی کنید: میلیونر‌ها اغلب کمتر از درآمد خود خرج می‌کنند و فضایی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری باقی می‌گذارند. آن‌ها از افزایش بیش از حد هزینه‌های مالی اجتناب می‌کنند.

روحیه کارآفرینی: بسیاری از میلیونر‌ها صاحبان مشاغل یا افراد خوداشتغال هستند که از طریق کارآفرینی کنترل سرنوشت مالی خود را به دست گرفته‌اند.

تحصیلات و کار سخت: تحصیلات، سختکوشی و تعهد به یک حرفه، عوامل کلیدی در جمع‌آوری ثروت در طول زمان هستند.

روابط اجتماعی: ایجاد شبکه‌ای از روابط حمایتی و مربیان می‌تواند برای موفقیت شغلی و ایجاد ثروت بسیار مهم باشد.
سواد مالی: میلیونر‌ها تمایل به کسب سواد مالی دارند و در مورد سرمایه‌گذاری، مالیات و امور مالی شخصی آگاهند.

ارزش‌ها را به نسل بعدی منتقل کنید: بسیاری از میلیونر‌ها متعهدند که به فرزندان خود مسئولیت‌های مالی را آموزش دهند و ارزش‌های سختکوشی و صرفه‌جویی را القا کنند.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها