ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز سود سنواتی و جاری برای بیش از یک میلیون سهامدار

11 دی 1402
واریز سود سنواتی و جاری برای بیش از یک میلیون سهامدار

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای یک میلیون و ۴۵۳ هزار سهامدار در اولین هفته دی ماه واریز کردند.

به گزارش  بانک اول  اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، چهار ناشر سود سنواتی و هفت ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، چهار شرکت‌ « پالایش ‌نفت ‌اصفهان، مجتمع‌های ‌توریستی‌ ورفاهی ‌آبادگران ‌ایران‌ کیش، سایپا، ایران‌ خودرو دیزل»، سود سنواتی یک میلیون و ۶۹۵۶ سهامدار را که شامل ۱۵۴ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده اند.

همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، هفت ناشر «داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا (سهامی‌عام‌)، صنایع‌ فروآلیاژ ایران، توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ‌)»، سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ سهامدار که شامل ۴۳۱ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

سامانه سجام و مزایای آن

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است؛ دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

اخبار مرتبط
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
به‌دنبال جدی شدن واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک غیردولتی روز یک‌شنبه سازمان بورس این موضوع را غیرقانونی دانست و با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست در این‌باره توضیح دهند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 2 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 7 هزار میلیارد تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 320 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها