چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

وام خرید بیمه‌نامه هم آمد + شرایط

12 دی 1402
وام خرید بیمه‌نامه هم آمد + شرایط

طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی، مردم می توانند برای تهیه بیمه نامه تا سقف ۲۰ میلیون تومان، تسهیلات قرض الحسنه بانکی دریافت کنند.

به گزارش  بانک اول   در سال "مهار تورم و رشد تولید" تفاهم نامه همکاری فی ما بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی دولت مردمی سیزدهم امضا شد.

استادهاشمی با اعلام این خبر گفت: امضای تفاهم نامه همکاری فی ما بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران، گامی مهم در راستای توسعه خدمات مالی و بیمه ای مشترک در کشور است که در آن امکان فراگیرنمودن خدمات بیمه ای و قرض الحسنه برای اقشار کم درآمد و مناطق محروم فراهم شده و این موضوع می‌تواند به توسعه فرهنگ بیمه کمک کند. 

رئیس کل بیمه مرکزی، توسعه فرهنگ قرض الحسنه در صنعت بیمه را از اهداف این تفاهم نامه دانست و گفت: با اجرای این تفاهم نامه در واقع بسته متنوعی از محصولات بیمه ای بیمه ای برای مردم فراهم می شود که می توانند فقط با مراجعه به شبکه فروش گسترده صنعت بیمه تا سقف 20میلیون تومان بدون پرداخت وجه بیمه نامه خریداری کنند.

وی عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک را از ویژگی های این تفاهم نامه اعلام کرد و افزود: افراد متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید خدمات بیمه ای میتوانند از این تسهیلات با کارمزد صفر درصد بهره مند شوند.

استادهاشمی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های بیمه نیز پیش تر در این حوزه فعالیت داشته اند گفت: با انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد همه شرکت های بیمه در این طرح مشارکت داشته باشند و با اطلاع رسانی گسترده مردم را به خرید بیمه نامه ترغیب کنند تا مردم بتوانند با کمک این تسهیلات علاوه بر بیمه های اجباری، بیمه های زندگی، آتش سوزی ، مسئولیت وسایر بیمه های اختیاری را به سبد بیمه ای خود اضافه کنند

علی استادهاشمی با اشاره به اینکه این همکاری گامی موثر در جهت ایجاد رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و پیشبرد فناوری در حوزه بیمه و بانکداری ایران است افزود: طراحی محصولات نوین مشترک بیمه‌ای و بانکی با تأکید بر فناوری و اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی مشترک با محوریت توسعه خدمات بیمه به مناطق محروم و کم برخوردار از محورهای اصلی این تفاهم نامه است که اجرایی خواهد شد. 

همچنین شمسی نژاد مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در این طرح ملی و گسترش فرهنگ قرض الحسنه در صنعت بیمه گفت: بیمه از ضروریات زندگی امروزی است و امیدوارم بتوانیم با اجرای این تفاهم نامه خدمات شایسته ای به مردم کشور در استفاده از خدمات بیمه ای ارائه دهیم.

شایان ذکر است آیین امضای این تفاهم نامه با حضور اعضای هیات عامل بانک مهر ایران و بیمه مرکزی و تعدادی از مدیران عامل شرکت های بیمه در بیمه مرکزی برگزار شد.

اخبار مرتبط
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها