پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

دکمه هوش مصنوعی به کیبورد ویندوز مایکروسافت اضافه می‌شود

14 دی 1402
دکمه هوش مصنوعی به کیبورد ویندوز مایکروسافت اضافه می‌شود

به گزارش  بانک اول  کلید Copilot که در سمت راست دکمه اسپیس قرار می گیرد، اولین تغییر در چیدمان صفحه کلید ویندوز از زمانی است که مایکروسافت کلید ویندوز/استارت (Windows/Start) را در سال ۱۹۹۴ اضافه کرد. این تغییر، منعکس کننده تعهد این شرکت به هوش مصنوعی است و شرکای سخت افزاری مایکروسافت در روزهای آینده، در نمایشگاه فناوری CES، رایانه های ویندوز ۱۱ با دکمه Copilot  را رونمایی خواهند کرد و به مرور زمان، این دکمه، به یک ویژگی ضروری تبدیل خواهد شد.

این میانبر به کاربران کمک می‌کندتا با کمک هوش مصنوعی، تصاویر را ایجاد کرده، ایمیل بنویسند و متون را خلاصه کنند.

یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت، در وبلاگی با اعلام این تغییر گفت: این شرکت، سال ۲۰۲۴ را «سال رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» می‌بیند که منعکس کننده روند نوظهور مشابه در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند برای معرفی مدل‌های خود به عنوان «تلفن‌های هوش مصنوعی» هستند. این عناوین، به خودی خود وزن زیادی ندارند، اما مایکروسافت سال گذشته را صرف بازسازی بزرگترین محصولات خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی کرده است که می تواند محتوای جدیدی را از مجموعه عظیم داده‌ها، تولید کند. این فهرست اکنون شامل ویندوز، آفیس، موتور جستجوی بینگ، نرم افزارهای امنیتی و محصولات مشتری و مالی است. این کار متکی به فناوری GPT-۴ شرکت OpenAI که مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ورود مایکروسافت به عرصه خدمات هوش مصنوعی، هنوز به افزایش فروش سازندگان دستگاه تبدیل نشده است، زیرا ویژگی‌های جدید Copilot به طور یکسان برای دستگاه‌های جدید و موجود عرضه می‌شوند./ایسنا

اخبار مرتبط
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.
هاشم کارگر در تشریح سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان، گفت: موضوع احراز هویت توسط سازمان ثبت احوال در کشور انجام می شود. سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که با هدف گسترش احراز هویت به ویژه در بخش های خصوصی مدنظر قرار گرفت و آغاز به کار کرد.
در نامه‌ی اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «هوش مصنوعی درصورتی‌که غیرمسئولانه استفاده شود، تهدید بزرگی برای توانایی ما در محافظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت‌مان ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌های بزرگ، بدون اجازه، از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و ترانه‌سراهایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود.»
کارکنان آینده، رویایی هستند. آنها مرخصی نمی‌گیرند، به تعطیلات نمی‌روند و برای ملاقات با رئیس درخواست نمی‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها